مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در استان اصفهان با کاهش 16 درصدی نرخ موالید مواجه هستیم که با فرهنگسازی می توان روند سالمند شدن استان را کاهش داد.
کد خبر: ۸۵۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 05 June 2020

حسین غفرانی کجانی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی نرخ موالید در استان اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۳۶۵ کاهش باروری در دستور کار قرار گرفت و همین سیاست‌های جمعیتی بازدارنده موجب شد که هر روز به سالمندی نزدیک تر شویم.

وی افزود: عدم توازن جمعیت در استان اصفهان با کاهش نرخ موالید، جامعه را به سمت سالمند شدن می‌برد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۶ نفر از جمعیت استان اصفهان زیر پانزده سال هستند، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، رشد جمعیت در استان اصفهان به زیر یک درصد (۹۷ % درصد) کاهش یافته است.

وی بیان داشت: پیش بینی می‌شود در پنج سال آینده جریان سالمندی در استان اصفهان افزایش یابد و برای ایجاد جمعیت متوازن وجود حداقل دو فرزند در یک خانواده الزامی است.

غفرانی آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته را به اواخر خردادماه موکول کرد و گفت: هنوز این آمار در سال گذشته تحلیل نشده است اما بالارفتن سن ازدواج، طلاق در فصل اول زندگی، مسائل معیشتی از موانع فرزندآوری است.

وی به فراوانی نام در بین اصفهانی‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: نامهای امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و ماهان و در میان دختران فاطمه، زهرا، حلما، آوا و زینب بیشترین نامهای انتخابی بر روی فرزندان بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار