مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۵۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سعید کریمی  با بیان اینکه امسال ایجاد واحدهای جدید فرآوری محصولات کشاورزی به میزان 100 هزار تن در برنامه استان است، گفت: این واحدها تمامی زیر بخش‌های زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و واحدهای بسته بندی را شامل می‌شود.

کریمی راه اندازی واحدهای راکد را از دیگر برنامه‌های امسال حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: امسال حدود 50 هزار تن از ظرفیت واحدهایی که به دلایلی مثل از رده خارج شدن ماشین آلات و یا مصادره شدن برخی از این واحدها از سوی بانک ها به دلیل بدهی و... راکد بوده و از چرخه تولید خارج شده اند را به چرخه تولید باز می‌گردانیم.

کریمی همچنین با اشاره به برنامه ویژه امسال برای ایجاد واحدهای جدید سردخانه‌ای، گفت: امسال قرار است بین 30 تا 50 هزار تن به ظرفیت واحدهای سردخانه‌ای استان اضافه شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به دنبال کردن کار بازسازی و نوسازی واحدها در سال جاری، گفت: امسال تمام تلاش خود را روی بازسازی و نوسازی واحدهای مستهلک می گذاریم و برای تجهیز این واحدها به تکنولوژی روز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و بنا داریم حدود 30 هزار تن از ظرفیت واحدهای فرآوری استان را به روز کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان واحدهایی داریم که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، گفت: در تلاشیم تا حدود 300 هزار تن از ظرفیت واحدهای نیمه فعال را با تزریق نقدینگی به چرخه تولید برگردانیم.

کریمی در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت فرآوری سالانه 4.3 میلیون تنی واحدهای فرآوری بخش کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: با احتساب ظرفیت واحدهای ذخیره سازی به اندازه تولیدات کشاورزی استان که حدود 4.5 میلیون تن است، واحد فرآوری داریم، هرچند این موضوع به معنی بی‌نیازی استان به واحدهای جدید فرآوری محصولات کشاورزی نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی به فرآوری محصولات زراعی و دامی اختصاص دارد، گفت: بیشترین نیاز استان نیز به ایجاد واحدهای جدید برای همین محصولات با توجه به آمار بالای تولیدات استان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار