معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور:
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست با استاندار و شهردار اصفهان در خصوص روند پیشرفت پروژه های عمرانی شهر اصفهان و کمک های دولت برای تداوم و تکمیل این طرح ها سخن گفت.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 06 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمید پورمحمدی در جریان سفر خود به اصفهان و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اصفهان که پس از بازدید از پروژه های عمرانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پس از جلسات مکرر هفتگی با شهردار اصفهان و پیگیری موضوعات شهرداری اصفهان با پیشنهاد و همت شهردار اصفهان ۷۰۰ دستگاه اتوبوس که به طور کامل فرسوده شده بود قرار شد به صورت مشارکتی، اورهال و بازآماده شده و در اختیار اصفهان قرار گیرد.
وی به بازدید خود از طرح های حمل و نقل در اصفهان اشاره کرد و گفت: از طرح های حمل و نقل اصفهان، رینگ های اطراف آن مثل پروژه شهید سردار سلیمانی، بازدید به عمل آمد که نشان می‌داد به یاری خدا اصفهان در حوزه پروژه های عمرانی، پیشتاز و شاداب در حال فعالیت و تکاپو است و از یک سو در روی زمین برای مواصلات جاده ای و از سوی دیگر در زیر زمین برای قطار شهری و برای توسعه خطوط ریلی اقدامات موثری در حال اجرا و پیگیری است.

آبادی منطقه 14 با همت و جدیت شهردار اصفهان

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه به بازدید خود از پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: رینگی که از دولت آباد تا خوراسگان و جی در حال ساخت است باعث افتخار است و اقداماتی که در بحث مترو و احداث پل ها صورت می گیرد، باعث آباد شدن منطقه 14 می شود و سال آینده این منطقه یک الگو از همت و جدیت و جهد شهردار اصفهان برای عمران و آبادانی یکی از مناطقی که همواره قدیمی بود و مردم در رفت و آمد در آن دچار مشکل بودند، خواهد شد. در این منطقه به میزانی که در روی زمین کار می شود و مشهود است در زیرزمین نیز کار می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهردار اصفهان هر هفته به صورت ویژه و با تلاش فراوان در حال پیگیری پروژه های بزرگ و کلان شهر اصفهان در تهران است.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: طی این بازدیدهایم در این سفر، بخش‌هایی که نیاز است سازمان برنامه و بودجه از آنها حمایت لازم را داشته باشد به ویژه بخش اول، دوم و سوم آزادراه شهید سردار سلیمانی بررسی شد تا به سرعت تمام شود و این سازمان قول داد از مراحل یک تا سه مشروط بر اتمام آن تا پایان خرداد ماه سال آینده حمایت مالی لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: حمایت از خط دوم قطار شهری اصفهان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همچنین در بازدید از سالن اجلاس سران اصفهان و گفت و گو با شهرداری اصفهان مقرر شد با همکاری دولت و شهرداری این سالن به اتمام رسد.
پورمحمدی تاکید کرد: قرار شد ۱۰ هزار موتور سیکلت برقی برای رفع آلودگی جایگزین موتورهای سوخت فسیلی شوند و همچنین در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروهای جدید توافقاتی صورت گرفت که با کمک شهرداری اصفهان به سرعت دنبال خواهد شد.

انجام تعهدات دولت در قبال اوراق مالی خط دوم متروی اصفهان

وی همچنین به تهاتر برای بدهی دولت به شهرداری اشاره و اظهار کرد: در همین راستا تهاترهایی را انجام دادیم اما یک تهاتر مهم باقی ماند که باید در سطح کلان بتوانیم مشکل را رفع کنیم و اگر این تهاتر را انجام دهیم تحرک بسیار خوبی به منابع شهرداری خواهد داد. این اطمینان را می دهیم که این کار را انجام خواهیم داد و این مشکل برطرف می شود.
وی با اشاره به درخواست شهردار اصفهان برای تسریع در ساخت خط دوم متروی اصفهان، گفت: آنچه در این خصوص در اوراق مالی بر عهده دولت گذاشته شده است ما انجام خواهیم داد و شما هم باید پیگیری کنید با وزارت کشور که سهم بیشتری برای اصفهان که استحقاق آن را دارد، اختصاص دهد.
پورمحمدی افزود: اصفهان با دست خالی و سرعت بسیار این طرح ها را در دست اجرا دارد، در گذشته همین طرح ها با بدهی زیاد در هم پیچیده شده بود و همه ناامید می شدند اکنون برای باز کردن گره ای در این خصوص به ذوق می آییم و آنچه در تعهد دولت است، انجام خواهیم داد.
وی در خصوص مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، با اشاره به اینکه این طرح دارای سه قطعه است، اظهار کرد: در ابتدای سال برای ساخت قطعه یک و دو تخصیص 25 میلیارد تومانی دادیم که امسال قول دادند این بخش به اتمام برسد و بر همین اساس وزیر کشور اعلام کرد با این شرط 75 میلیارد تومان دیگر در اختیار طرح مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی قرار می گیرد.
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به علت اینکه انتهای این مسیر باید به شیراز وصل شود، اعتبارات زیادی برای آن لحاظ کردیم و بر همین اساس در مسیر ایزدخواست به شیراز تمرکز کردیم.
وی برای قطعه سوم طرح مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی، به درخواست شهرداری برای کمک 20 میلیارد تومانی دولت اشاره کرد و گفت: مشروط به اینکه شهردار اصفهان قول دهد خردادماه سال دیگر این طرح را تحویل دهند، این آمادگی را داریم امسال و سال آینده 20 میلیارد تومان تخصیص دهیم.

کمک به ساخت سالن اجلاس با تقویت سهمیه اوراق شهرداری

پورمحمدی در مورد سالن اجلاس سران گفت: چقدر افسوس خوردم که قبلا از این پروژه بازدید نکردم اما وقتی دیروز به بازدید رفتم، متوجه شدم این پروژه می تواند موتور محرک برای شادابی و نشاط حوزه های خدماتی استان اصفهان باشد، همچنین برای کشور هم آبرو و حیثیت به همراه دارد ولی متاسفانه همچنان ناتمام مانده است.
وی اضافه کرد: اگرچه در سال های گذشته راه های قانونی برای کمک به این طرح نداشتیم و راه های مختلفی را هم بررسی کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. امسال می توان با راهکاری مانند تقویت سهمیه اوراق شهرداری، این طرح را جلو برد چراکه بسیار به استان آبرو می دهد و برخی آمد و شدها که در تهران صورت می گیرد به اصفهان منتقل خواهد شد.
استاندار اصفهان: تکمیل طرح های بالای ۷۵ درصد پیشرفت با حمایت سازمان برنامه و بودجه
در این جلسه استاندار اصفهان با ارزشمند توصیف کردن حضور معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در استان، گفت: طی دیروز و امروز دغدغه‌های استان در خصوص بودجه جاری و کامل شدن طرح های بالای ۷۵ درصد پیشرفت با حمایت سازمان برنامه و بودجه در سال جاری و نهایت تا خرداد سال آینده مطرح و با نظر موافق وی همراه بود.
دکتر عباس رضایی اضافه کرد: همچنین دغدغه مدیران استان در خصوص قطار سریع السیر شیراز، اصفهان، قم و تهران، مطرح شد که در صورت تصویب این مساله در شورای اقتصاد گره بسیاری از مشکلات طرح بازخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار