مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری را ۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: برداشت رسمی این محصول از امروز شنبه از زمین های شرق استان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 06 June 2020

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری را ۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: برداشت رسمی این محصول از امروز شنبه از زمین های شرق استان آغاز شده است.

عباس پور نصرالله روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این که امسال برای خرید گندم۲۳ مرکز خرید تضمینی در استان فعال شده و آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است ، افزود: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پیش بینی می شود از حدود ۱۵۵ هزار تن گندم تولیدی استان بیشتر از ۱۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف گندمکاران از سوی مراکز خرید تضمینی خریداری شود.

وی قیمت هر کیلو گرم گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیرمفید را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد : پارسال هر کیلو گرم گندم در طرح خرید تضمینی یکهزارو ۷۰۰ تومان بوده است.

پور نصرالله با اشاره به اهمیت تناوب کشت گندم و کلزا با هدف پایداری تولید ، توضیح داد: سطح زیر کشت گندم امسال نسبت به سال قبل ۱۰ هزار هکتار بیشتر شده است یعنی سطح زیر کشت کلزا امسال کاهش یافته و به سطح کشت گندم اضافه شده است.

بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مازندران مربوط به مناطق بهشهر، نکا و گلوگاه است که در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.

گندم در مناطق جلگه‌ای مازندران به صورت آبی و در مناطق میان بند و کوهستانی به صورت دیم کشت می‌شود. کیفیت گندم تولیدی مازندران بالاتر از سایر استان‌های کشور است. مازندران در تولید گندم با کیفیت رتبه ممتاز کشور را دارد.

در حال حاضر غله و خدمات بازرگانی مازندران به عنوان مباشر خرید ۲ محصول گندم و کلزا در حال خرید تضمینی دانه روغنی کلزا هم است و طبق اعلام جهاد کشاورزی مازندران، امسال ۱۲ هزار و ۲۷۰ هکتار از زمین‌های زراعی مازندران به کشت کلزا اختصاص یافت و تا کنون حدود ۱۳هزار تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار