کد خبر: ۸۵۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 06 June 2020

بهره گیری بهینه از ظرفیت لاهیجان در گرو تقویت زیرساخت هاست

تابناک/ فرماندار لاهیجان با اشاره به ظرفیت های بسیار این شهرستان در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی دراشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه گفت: ارتقاء، توسعه و بهره گیری از ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف در گرو تقویت زیرساخت هاست.

سیداسماعیل میرغضنفری روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: لاهیجان شهرستانی کهن، با قدمت و دارای جاذبه های بسیار در بخش گردشگری است که قابلیت توسعه ای بسیار دارد؛ اما زیرساخت های آن در حوزه های مختلف از آب، برق و راه ضعیف است و باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به قطعی های مکرر برق و آب در طول سال در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: شکستگی های مکرر لوله های انتقال آب و قطعی کابل های برق بدلیل فرسوده بودن از جمله معضلاتی است هر ساله مشکلات زیادی را موجب می شود.

وی خاطر نشان کرد: بدلیل قدمت بالای تاسیسات شهرستان،  فرسودگی،  مستهلک بودن شبکه های آب و برق بسیار بیشتر است اما در بخش گاز شهرستانی سبز هستیم و تمامی روستاهای ما گازرسانی شده اند و آخرین روستا سال گذشته گازرسانی شد.

میرغضنفری با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع بخشی از مشکلات برق این شهرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای بخش زیر ساختی لاهیجان تخصیص یافت و هم اینک نیز اقداماتی برای نوسازی شبکه در حال انجام است اما اعتبارات متناسب با توجه به گستردگی فرسودگی زیر ساخت ها نیست.

وی دسترسی ها و راههای مناسب را نیز یکی از عوامل رونق و جذب گردشگر در منطقه دانست و گفت: اگرچه در حال حاضر نیز  بواسطه زیبایی های بی نظیر این منطقه همچون تالاب ها، استخرهای طبیعی و حتی باغ های چای و شالیزارها که خود یکی ازجاذبه های گردشگری شهرستان  است، شاهد حضور گردشگران بسیاری از داخل و خارج در این خطه هستیم اما زیرساخت ها یکی از عوامل ارتقا منطقه و زمینه جذب سرمایه گذار، گردشگر و در نهایت در سالی که به جهش تولید نامیده شده عامل اشتغالزایی، درآمد و رفاه مردم منطقه می شود.

 

خرید تضمینی موجب احیای باغ های چای شد

فرماندار لاهیجان با اشاره به افزایش قیمت تضمینی چای در سال های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر چایکاری برای کشاورزان این حوزه صرفه اقتصادی دارد که این امر موجب احیای باغ های چای و باقی ماندن کشاورزان در این عرصه شده است.

وی با اشاره به امکان تولید مشتقات و فرآورده های دیگر بجز چای خشک از این محصول تصریح کرد: تولید محصولات متعدد خوراکی و نیز کود گلخانه ای از چای سنواتی و در واقع تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری چای از جمله مواردی است که می توان برای حفظ این تولید و ارتقا اشتغال منطقه بهره برد.

وی با اشاره به مزیت های چای گیلان گفت: تمامی چای های خارجی رنگ و اسانس دارند اما چای اصیل لاهیجان رنگ و اسانس ندارد  و کاملا طبیعی، سالم و ارگانیک است.

فرماندار لاهیجان خاطر نشان کرد: تقویت زیرساخت ها می تواند کمک موثری برای توسعه و ارتقای شهرستان و کمک به اقتصاد مردم منطقه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و جایگاه ایرنا در اطلاع رسانی منصفانه، گفت : داشتن روحیه پرسشگری رسانه ها ضرورتی مهم برای نقد منصفانه توام با نگاه معقولانه در این حوزه است.

میرغضنفری گفت: در حوزه اطلاع رسانی نگاه مان سیاسی نیست و  ارتباط مان فراجناحی و خارج از چارچوب های خط کشی شده است.

 فرماندار لاهیجان خاطر نشان کرد: با وجود اختلاف سلایق و با تمرکز بر منافع و مصالح جامعه و مردم می توان و باید با همدلی و انسجام در راستای اعتلای شهرستان، استان و کشور گام برداشت.

لاهیجان با ۲ بخش مرکزی و رودبنه در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و از جمله جاذبه های آن در کنار ظرفیت های گسترده گردشگری باغات چای آن است منطقه ای که عنوان پایتخت چای کشور را از گذشته های دور با خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار