مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عنوان‌های حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات، این کار پیگرد قانونی دارد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷ 06 June 2020

علیرضا قاری‌القرآن با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است، اظهار داشت: ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد مسکونی نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت نام‌کننده، غیرواجد شرایط تشخیص داده شود.

وی سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن را ۷۰ هزار و ۸۰۰ واحد برشمرد و ادامه داد: واگذاری امتیاز طرح اقدام ملی مسکن به دیگران تخلف محسوب و ضمن برخورد قانونی با فرد متخلف، امتیاز وی نیز باطل می‌شود و فرد یا افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه  متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن باید فاقد مسکن باشند و از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌ باشند، اضافه کرد: ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر از آذر تا بهمن سال گذشته اقدام به ثبت نام برای طرح اقدام ملی کردند که هفت هزار نفر این افراد از بهارستان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از فولاد شهر، یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهر جدید مجلسی و هفت هزار نفر از سایر نقاط استان هستند.  

قاری‌القرآن با بیان اینکه پس از بررسی شرایط متقاضیان ۱۳ هزار و ۲۷۴ نفر انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، دولت تنها یک بار باید شرایط را برای خانه‌دار شدن افراد ایجاد کند و افرادی که یک بار از این خانه‌ها یا از تسهیلات دولتی بهره مند شده باشند شامل طرح اقدام ملی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان مسکن ملی بعد از تکمیل و تأیید اطلاعات به بانک معرفی می‌شوند، تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای شروع ساخت از متقاضیان اخذ شده است و مابقی هزینه متناسب با پیشرفت طرح  از متقاضی دریافت می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: خانه‌های طرح اقدام ملی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر است که هر متقاضی با توجه به توان مالی خود بعد از رسیدن به مرحله سفت کاری می‌تواند متراژ واحد خود را تعیین کند.

به گفته وی، این واحدها یکصد میلیون تومان  تسهیلات دارد و بقیه به مرور از متقاضی دریافت خواهد شد.  
وی اضافه کرد: ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی در استان اصفهان ثبت نام کردند که پیش بینی شده ۱۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط باشند و بررسی لازم برای تهیه زمین‌ و ساخت منازل مسکونی این افراد در حال انجام است.

قاری قرآن اظهار داشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب، متاهل بودن و سکونت بیش از پنج سال در محل مورد تقاضا، از مهمترین شرایط دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار