معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های جامع کشور در نظام آسیایی رتبه بندی تایمز 2020خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 06 June 2020

مجید منعم زاده با اشاره به انتشار نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۰ اظهار داشت: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی موفق شد با کسب ۳۹ امتیاز در میان دانشگاه‌های آسیایی رتبه ۱۱۰ و در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه دوم را کسب کند.

وی با بیان اینکه این رتبه بندی در چهار شاخص پژوهش، آموزش، استنادها، درآمدهای صنعتی و چشم‌انداز بین‌المللی انجام شده است، ابراز داشت: در بین تمامی دانشگاه‌های ایران اعم از جامع، صنعتی و پزشکی دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های ایران در رتبه هفتم قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان یا بیان اینکه همانند سال‌های گذشته کشور ژاپن با ۱۱۰ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد، تصریح کرد: پیش از دانشگاه کاشان شش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، یاسوج و علوم پزشکی تهران در این نظام رتبه بندی وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه در نظام آسیایی رتبه بندی تایمز ۲۰۲۰ تعداد ۴۸۹ دانشگاه از ۳۰ کشور آسیایی حضور داشتند، بیان داشت: از ایران ۴۰ دانشگاه در این نظام، رتبه بندی شد.

منعم زاده با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های ایران از ۲۹ دانشگاه در رتبه بندی آسیایی ۲۰۱۹ تایمز به ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰ رسیده است، یادآور شد: در سال ۲۰۱۹ تعداد چهار دانشگاه از کشور رتبه زیر ۱۰۰ را در آسیا داشته‌اند در حالی که در سال ۲۰۲۰ این تعداد به پنج دانشگاه رسیده است.

دانشگاه کاشان در فهرست برترین‌های رتبه بندی گوگل اسکالر

وی همچنین از قرارگیری دانشگاه کاشان در فهرست برترین‌های رتبه بندی گوگل اسکالر خبر داد و افزود: دانشگاه کاشان در فهرست برترین دانشگاه‌های ایران بر اساس تعداد مستندات در رتبه بندی گوگل اسکالر قرار گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه تعداد استنادات طی فرایندی بر اساس پروفایل ۱۱۰ محقق برتر هر دانشگاه در گوگل اسکالر به دست می‌آید، گفت: بر این اساس پروفایل‌های نمایه شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شناسایی شده و با توجه به تعداد استنادات ۱۰ نفر پُر استناد دانشگاه در گوگل اسکالر Google Scholar بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این رتبه بندی «پروفایل» نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده و هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق موسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار