معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۳۵ دستگاه خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در یک پارکینگ در حاشیه کلانشهر اصفهان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 06 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان،اکبر عادل‌مرام اظهار داشت: ۳۵ دستگاه خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در یک پارکینگ در حاشیه کلانشهر اصفهان کشف و ضبط شد.

 معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ارزش ریالی خودروهای مکشوفه را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این خودروها از مدت‌ها قبل خریداری و در پارکینگی در حاشیه شهر اصفهان نگهداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه بازرسی از پارکینگ‌ها با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی و سپاه انجام شد ادامه داد: خودروهای کشف شده شامل تعدادی خودروی سواری از نوع پژو، پراید و چند دستگاه وانت نیسان بودند که با حکم مقام قضایی خودروهای مذکور توقیف شد.

عادل‌مرام افزود: در راستای نظارت بر بازار خودرو و با توجه به دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و مراجع استانی بویژه دادستانی اصفهان، بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های سطح شهرها در دستور کار قرار گرفت.

 معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: روند خروج خودروها از کارخانه و انتقال آن‌ها به پارکینگ در دست بررسی است و نتایج آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی  خاطرنشان کرد: مقصد نهایی این خودروها استان دیگری بود اما بنا به دلایل نا معلومی در اصفهان تخلیه و نگهداری شده بودند که مسؤول پارکینگ ملزم به معرفی صاحب خودروها شد.

عادل‌مرام تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه‌های کشوری ‌وجود خودروی بدون پلاک، احتکار است چرا که اگر خودرویی چند ماه پس از فروش، بلا استفاده و بدون پلاک نگهداری شود به این معنی است که مالک آن مصرف کننده نیست و هدف دیگری را از خرید و انبار دارد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: پارکینگ‌ها به هیچ وجه حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند که در این رابطه علاوه بر مالک خودرو با مالک پارکینگ نیز برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم در صورت رویت هر گونه انبار یا پارکینگ مشکوک خودرو، مراتب را با سامانه ۱۲۴ مطرح نمایند تا به سرعت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار