آمار زادآوری گونه‌های کمیاب و در حال انقراض در اصفهان بیانگر وضعیت رو به بهبود زاد و ولد این گونه‌ها است، گونه‌هایی مانند جبیر و هوبره که در زیستگاه‌های اصفهان از نظر تنوع زیستی تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۵۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 06 June 2020

حسین اکبری سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان به مناسبت روز جهانی محیط زیست به اهمیت حفظ تنوع زیستی اشاره و اظهار کرد: پایداری و استمرار حیات زمین در گرو حفظ تنوع زیستی است؛ تنوع زیستی مفهومی جهانشمول دارد که در برگیرنده ژن‌ها، گونه‌های زیستی، زیستگاه‌ها، اکوسیستم‌ها و فرهنگ است و انسان از زمان پیدایش برای ادامه بقا از منابع طبیعی بهره برده و بر تنوع زیستی اطراف خود اثرگذار بوده است.

وی در این پیوند به تازه‌ترین برآورد جمعیتی گونه‌های شاخص جانوری استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش اصفهان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

اکبری گفت: سرشماری گونه‌های شاخص با محوریت سم داران در ۹ منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت استان اصفهان از جمله پناهگاه حیات وحش موته، کلاه قاضی، قمشلو، عباس آباد، کرکس، کهیاز، یخاب، دالانکوه و قمصر و برزک از ماه آبان تا اواسط ماه بهمن سال گذشته انجام شد که برآورد نهایی حاکی از وجود ۴۲ هزار و ۸۵۸ رأس سم دار وحشی در این استان است.

وی با بیان اینکه گونه آهو با ۱۷ هزار و ۹۴۰ رأس بیشترین جمعیت سم دار وحشی را در استان تشکیل می‌دهد، افزود: قوچ و میش با ۱۴ هزار و ۷۷۴ رأس و کل و بز ۱۰ هزار و ۳۸ رأس از نظر جمعیتی در ردیف دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار