مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از صدور سند برای 70 هزار هکتار از زمین‌های ملی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 07 June 2020

محمدحسن شاملی افزود: با صدور این اسناد در یکسال گذشته وضعیت اراضی بلاتکلیف یا اختلافی مشخص و ملی شدن آنها تثبیت و قطعی شد.

به گفته وی، ۴۵۵ هزار هکتار از مراتع و زمین‌های ملی استان نیز در شهرستان سمیرم واقع شده‌اند که بخش زیادی از آنها در ۲ سال اخیر ثبت ملی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه این اداره حریم روستاهای سمیرم برای تحویل به بنیاد مسکن را مشخص کرده است، افزود: از ۱۲۰ روستای این شهرستان حدود نیمی از روستاها طرح هادی دارد و بنیاد مسکن در آنها فعالیت دارد.

شاملی به کشف ۵۰۰ تن چوب بلوط جنگلی در استان اصفهان طی ۲ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این چوب‌های قاچاق از استان‌های حاشیه زاگرس در همجواری سمیرم کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد  عرصه‌های مرتعی استان اصفهان با توجه به شاخص پوشش گیاهی اعم از مرتعی و جنگلی به عنوان پهنه‌های در خطر و نیمه بحرانی از نظر احتمال بروز حریق شناسایی شده که در فصل گرم امسال در ۲ هکتار آتش سوزی رخ داد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم در همین پیوند، خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از پمپ‌های آب‌کش غیرمجاز در اراضی مستثنیات و ۷۰ درصد از این پمپ‌ها در زمین‌های ملی نصب شده ‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار