مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی در استان اصفهان را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 07 June 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: با توجه به مخاطرات زیست محیطی که برای تالاب بین‌المللی گاوخونی وجود دارد، لازم است که اعتبار مشخصی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای محافظت از این تالاب تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه این اعتبار باید برای احیای تالاب و محافظت از گونه‌های گیاهی و جانوری آن هزینه شود، اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به کانون گرد و غبار در مرکز کشور ضروری است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه لازم است اعتبارات مشخصی نیز برای ساماندهی مسیر رودخانه زاینده‌رود از سد رودشتین به تالاب بین‌المللی گاوخونی به طول ۸۵ کیلومتر از سوی وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص یابد، خاطرنشان کرد: همه این توصیه‌ها و خواسته‌ها از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان به نهادهای مربوطه اعلام شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تالاب بین‌المللی گاوخونی در اکوسیستم (زیست بوم) فلات مرکزی کشور و همچنین حفظ حیات پرندگان، جانداران و گیاهان مختلف، اظهار داشت: این تالاب در سال‌های گذشته با بحران قطع شدن جریان زاینده‌رود و همچنین رود ایزدخواست، خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: احداث سد بر روی رود ایزدخواست در استان فارس از سال ۷۷ نیز مانع از رسیدن جریان آب به تالاب گاوخونی در سال‌های اخیر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار