‌مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان که میهمان جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان بود، پیشنهاداتی به اعضای شورای شهر اصفهان داد و از آنها خواست فرض کنند این دوره به زودی تمام می شود و باید جمع بندی برای فعالیت هایشان داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 07 June 2020

علی اعتصام پور در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بارها به اعضای شورا که بسیاری از دوستان من هستند گفته بودم نکاتی دارم ولی یک بار هم به شورا و همین‌طور کمیته سلامت دعوت نشدم! یا اعضای شورا همه چیز را می دانند و نیازی به دعوت از مدیران بخش های مختلف ندارند و یا نمی دانند و نمی خواهند بشنوند، اما من همچنان به عنوان یک کار فراجناحی و بدون نیاز مادی حاضرم به شورا بیایم و پیشنهاداتم را مطرح کنم.

او همچنین خواستار تشکیل شورایی برای هنرمندان و شهروندان پیشکسوتی شد که حاضرند در امور شهر مشارکت کنند و از اعضای شورا خواست این تعامل را با شهروندان برقرار کرده و فراخوان نخبگان را انجام دهند.

اعتصام پور در ادامه اعلام کرد: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر که ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان را تشکیل می دهند، زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و از ۳ بیمارستان ملکی و ۲۷ پلی کیلینیک در استان خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان متولی هزینه کرد ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان استان است، افزود: در درمان غیرمستقیم طرف قرارداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستیم و دو مرکز دندانپزشکی بزرگ در استان را توسعه داده ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی درمان در استان، گفت: کمیته ای به نام هم اندیشی با ذی نفعان و شورای همسویی با سازمان های بیمه گر که قطب تعاملی در بخش درمان هستند و همچنین یکسری کمیته ها مثل ام اس، مفصل زانو و ... تشکیل شده است.

وی طرح تحول سلامت را طرح ناپخته ای دانست و گفت: به عنوان یک پزشک و مدیر معتقدم این طرح شتاب زده اجرا شود و هزینه های ما را از ۳۰۰ میلیارد به ۱۵۰۰ میلیارد یعنی ۵ برابر افزایش داشت، درحالی که منابع و مصارف تنظیم نشده بود.

اعتصام پور ادامه داد: پیشنهادی که در استان مطرح کرده بودم به دو وزیر بهداشت اعلام کردم تا شورای هماهنگی درمان استان به صورت کشوری تشکیل شود و هر ماه همه با هم تعامل کنند، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی فعالیت حدود ۷ ساله خود به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی استان را به خاطر هم اندیشی و همدلی با بخش های مختلف دانست و افزود: در بخش منابع و مصارف و در کمیته هایی که اشاره کردم گام های خوبی برداشتیم تا دو محور کمیت و کیفیت درمان را ارتقا دهیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خواستار نقد و ارزیابی این مجموعه از سوی شورای شهر اصفهان شد و گفت: طی این مدت ارتقا و بهسازی زیرساخت های مراکز درمانی و تامین تجهیزات درمانی دو ملاک اصلی برای ما بوده است، در این راستا با گذشت ۴۵ سال از عمر بیمارستان شریعتی، تقریبا تمام بخش های این بیمارستان بازسازی و نوسازی شده است، همچنین تجهیزات و بخش های جدید به بیمارستان فاطمه زهرای نجف آباد اضافه شده و بیمارستان غرضی هم کاملا نونوار شده است.

اعتصام پور با اشاره به اینکه بالاترین جراحی در بیمارستان های تامین اجتماعی در کشور مربوط به بیمارستان شریعتی و بعد غرضی در اصفهان است، افزود: دو بحران آبان و کرونا هم بیمارستان غرضی یکی از قطب های اصلی بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان فاطمه زهرا نجف آباد در مقابله با کرونا در غرب استان یکی از بهترین بیمارستان ها بود، خاطرنشان کرد: پد بالگرد در این بیمارستان با کمک یک خیر راه اندازی شد، همچنین پلی کلینیک امام محمد باقر نجف آباد، رهنان، گز و برخوار، تیران و کرون و خوانسار در این دولت افتتاح شد، پلی کلینیک زرین شهر نوسازی و ملکوتی در طوقچی بازسازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به استقرار اولین مرکز فوق تخصصی تامین اجتماعی در باغ زرشک، افزود: مرکز آموزش و پژوهش فردوسی هم که می توانست یکی دیگر از نقاط پرترافیک اصفهان باشد بازسازی و تبدیل به ارزش افزوده و قطب پژوهشی برای کشور شد.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی در مقابله با کرونا نمره بسیار خوبی گرفت، تصریح کرد: در هر ۲۷ پلی کلینیک استانی به تمام پزشکان آموزش رو در رو داریم و دو بیمارستان از سه بیمارستان تامین اجتماعی عملا درگیر کرونا شد، در عین حال که اولین بخشی بودیم که پلاسما درمانی و مداخلات روانی اجتماعی را آغاز کردیم، بدون اینکه هیچ کمکی از جایی دریافت کرده باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در ادامه با بیان اینکه به عنوان یک پزشک و شهروند پیشنهاداتی برای شورای شهر اصفهان دارم، گفت: به عقیده من دیالوگ که بهترین ترجمه آن «هم شنوی» است در کشور وجود ندارد. من بارها به اعضای شورا که بسیاری از دوستان من هستند گفته بودم نکاتی دارم ولی یک بار هم به شورا و همینطور کمیته سلامت دعوت نشدم! یا اعضای شورا همه چیز را می دانند و نیازی به دعوت از بخش های مختلف ندارند و یا نمی دانند و نمی خواهند بشنوند، اما من همچنان به عنوان یک کار فراجناحی و بدون نیاز مادی حاضرم به شورا بیایم و پیشنهاداتم را مطرح کنم.

اعتصام پور اضافه کرد: خودزنی در اصفهان عادت ما شده و یاد نگرفته ایم کارهای انجام شده را ببینیم، اما من چون امروز در شورای شهر هستم صمیمانه و به دور از تعارف حرف می زنم.

وی با پیشنهاد گفت و شنود با مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: اقدامات تامین اجتماعی باید دیده شود، مثلا الان بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی صفر شده و در درمان غیرمستقیم و بخش خصوصی هم عملکرد خوبی داشته ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه شورای توسعه پایدار را به استانداری پیشنهاد دادیم که انجام شد ولی ظاهرا چندان موفق نبود، خاطرنشان کرد: تشکیل شورایی برای هنرمندان و شهروندان پیشکسوتی که حاضرند در امور شهر مشارکت کنند را به شورای شهر پیشنهاد می کنم و از اعضای شورا می خواهم این تعامل را با شهروندان برقرار کرده و فراخوان نخبگان را انجام دهند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر اصفهان گفت: فرض کنید از فردا وقت ما تمام است و فقط یک ماه دیگر به ما برای جمع بندی فرصت می دهند، باید ببینیم چه کاری می توانیم انجام می دهیم، در عین حال  مردم از ما جلوتر هستند همانطور که در بحران کرونا هم مردم برای حل مشکل تامین ماسک و اقلام بهداشتی به میدان آمدند و کمک کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار