مجید درویشی با تأکید بر آموزش و بررسی و ریشه یابی علل خودکشی گفت: در کنار ریشه یابی علل خودکشی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کمک به افزایش نشاط اجتماعی، توسعه اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی، کاهش فقر و توزیع متوازن امکانات رفاهی از اقداماتی است که می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شوند.
کد خبر: ۸۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 07 June 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: خودکشی به عنوان بیماری روحی، روانی جزء یکی از ۱۰ مؤلفه و علل شایع مرگ و میر در دنیا بوده که اختلالات روانی، خشم شدید، ارتباطات ناسالم، مصرف موادمخدر، عدم سازگاری با پیرامون زندگی و مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل اقدام برخی از افراد به این پدیده تأسف آور و غیرعادی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، درویشی در کمیته پیشگیری از خودکشی شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه بیشترین آمار در معرض خطر خودکشی در دنیا افراد سنین ۱۵ تا ۳۲ سال قرار داشته اند، افزود: براساس آمار سالانه یک میلیون نفر در دنیا به علت اقدام به خودکشی جان خود را از دست می‌دهند که این پدیده غیرعادی در تمام جوامع اعم از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین آن‌ها وجود داشته و توجه محققان علوم اجتماعی، بهداشت روانی و عموم مردم را به خود جلب کرده و گسترش روزافزون خودکشی در جهان طی سال‌های اخیر باعث شده تا سازمان جهانی بهداشتی روز ۱۰ سپتامبر را به عنوان "روز جهانی پیشگیری از خودکشی" معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه خودکشی مهمترین معضل در جهان نیست، اما آمار‌هایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های بهداشتی کشور‌ها منتشر می‌شود، نگرانی جهانی از میزان خودکشی جوانان را افزایش داده است.

درویشی با تأکید بر آموزش و بررسی و ریشه یابی علل خودکشی گفت: در کنار ریشه یابی علل خودکشی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کمک به افزایش نشاط اجتماعی، توسعه اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی، کاهش فقر و توزیع متوازن امکانات رفاهی از اقداماتی است که می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شوند.

وی در ادامه با اشاره به کمیته پیشگیری از خودکشی شهرستان اظهارکرد: اعضای کمیته پیشگیری از خودکشی شهرستان باید پای کار بوده و در جلسات بعدی، حضور مدیران به همراه کارشناسان مرتبط ادارات عضو کمیته ضروری است

فرماندار شهرستان اسدآباد تأکید کرد: برگزاری جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی هر ۱۵ روز یکبار باید برگزار و گزارش فعالیت عملکرد ادارات عضو به دبیرخانه (دانشکده علوم پزشکی) شهرستان ارسال شود.

استفاده از روانشناسان فعال و توانمند برای بهبودی کار، مشخص شدن شرح وظایف تک تک اعضا در جلسه بعدی، مهیا شدن راهکار‌های پیگیری آموزش جامعه هدف به ویژه جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبیین پیامد‌های خودکشی و ضرورت برنامه مدون اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از خودکشی از جمله مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد بر آن تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار