مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی مرتبط با زالو در اصفهان گفت: مهارت آموزی، شناسایی و سامان دهی افراد با رویکرد تقاضا محوری، منتج به اشتغال در صنعت زالو می شود.
کد خبر: ۸۶۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 08 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، سعید صفوی پور اظهار کرد: امروزه به خاطر آلودگی محیط‌زیست و بهره‌برداری بیش از حد از محیط‌زیست، زالو بسیار کمیاب شده است، بنابراین بسیاری از کشورها از جمله (آلمان، روسیه، مجارستان، آمریکا، کانادا، فرانسه، ترکیه و ...) برای پرورش و تولید زالوی پزشکی به تکاپو افتاده تا نیاز بازار متقاضی زالوی طبی را برطرف کنند. هر چند با نیاز فراوان و روزافزون و در حال گسترش دنیا این کار محال به نظر می‌رسد، زیرا به‌طور روزافزون تقاضا برای زالوی طبی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کاربردهای درمانی زالو ادامه داد: از زالوها برای تهیه انواع داروها در بیماری‌های خاص مانند رماتیسم، پماد برای بیماری‌های جلدی، نارسایی باروری قدرت مردان، مشکلات ژنتیکی در دستگاه تناسلی مردان، پودرهای آرایشی و گریم برای خانم‌ها، داروهای بی‌حسی موضعی و داروهای خاص در جراحی قلب روباز استفاده می‌شود، همچنین از زالوی طبی، در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها  از جمله آرتروز زانو، شانه، هیپ و دیگر مفاصل کوچک، رماتیسم، آرتریت روماتوئید، سندرم فیبرومیالژی، کمر درد، ناشنوایی ناگهانی، اختلالات گردش خون، انسداد شریانی، آبسه‌ها، زیبایی، زونا و سایر موارد استفاده عمومی زالو درمانی بهره برده می‌شود.

مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی مرتبط با زالو در اصفهان با تاکید بر ضرورت تولید زالو در کشور، گفت: جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست با شکار بی‌رویه و انقراض زالو در طبیعت، اشتغال‌زایی، گامی موثر در دستیابی به توسعه پایدار، راه‌اندازی با سرمایه کم و صادرات و کسب درآمد غیر نفتی از جمله مواردی است که ضرورت تولید زالو را در کشور اثبات می کند.

مرکز خدمات توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی صنعت زالوی ایران در قالب یکی از پشتیبان های طرح ملی مشاغل خانگی با جهاد دانشگاهی واحد اصفهان همکاری می کند.

یکی از طرح‌های در دست اجرای این نهاد در حوزه حمایت از تولیدات، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار است که بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌شود. از آنجا که زنان سرپرست خانوار جزء اقشار آسیب پذیر به حساب می‌آیند، این طرح می‌تواند کمک شایانی به این افراد کند. همچنین لازم به ذکر است که در طرح توانمندسازی، مشاغلی که نیاز به سرمایه اندکی دارند، شناسایی و حمایت خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار