کد خبر: ۸۶۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 09 June 2020
فاضلی از معرفی ۵۷ برگزیده هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در گیلان خبر داد.
 

 

«فیروز فاضلی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از معرفی برگزیدگان هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گیلان خبر داد و اظهارداشت: این آزمون در ۱۱ شهرستان و با حضور ۲ هزار و ۲۶۳گیلانی برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آزمون در سه بخش کتبی، شفاهی و الکترونیک برگزار شد گفت: ۲۱۵ نفر در آزمون الکترونیک و ۱۸۲ نفر در آزمون شفاهی شرکت کردند.

 

وی با اعلام اینکه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در رشته‌های حفظ، ترجمه، مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) برگزار شد بیان کرد: گروه حفظ قرآن کریم با هزار و ۳۸۹ شرکت‌کننده در ۱۰ رشته حفظ کل، ۲۵ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء اول، ۵جزء آخر، جزء ۳۰ و حفظ سوره بقره و گروه‌ مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت( علیهم السلام )با ۴۳۳ شرکت‌کننده در چهار رشته ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

فاضلی از اهدای جوایز به برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۸ خبر داد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۳۰۰ نفر در کشور برگزیده هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت هستند که از این تعداد ۵۷ نفر گیلانی هستند.

 

وی ادامه داد: شهرستان رشت با ۳۱ برگزیده بیشترین تعداد برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داد و بعد از آن، آستارا با پنج نفر و صومعه سرا با چهار برگزیده قرار دارند.

 

فاضلی با بیان اینکه ۲۱ نفر در رشته حفظ کل برگزیده شدند افزود: پنج نفر در حفظ ۲۰ جزء اول، چهار نفر در حفظ ۱۵ جزء اول، سه نفر در حفظ پنج جزء اول، ۲ نفر در حفظ ۲۵ جزء، ۲ نفل در حفظ جزء اول، سه نفر در حفظ ۱۰ جزء و سه نفر در حفظ جزء ۳۰ به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 

وی اعلام کرد: مابقی افراد در رشته‌های روخوانی قرآن کریم، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، نفسیر، حفظ و ترجمه و درک معانی سوره بقره برگزیده شدند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار