رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت : وقف برای تامین دارو و درمان جامعه یکی از مهمترین نیازهای روز جامعه کنون می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 09 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان مسلم محمودزاده بیان داشت با توجه به اینکه وقف صدقه ای جاریه است و آثار آن تا ابد ماندگار خواهد ماند و از آنجایی که نیت اکثر موقوفات شهرستان کاشان مذهبی و روضه خوانی و کمک به مساجد مشخص است و متاسفانه وقف برای تامین دارو و درمان در شهرستان کاشان بسیار محدود و ناچیز است، خیرین می توانند در این زمینه کمک خوبی به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :شیوع ویروس کرونا در کاشان و ایران اسلامی زنگ خطری برای مردم و خصوصا مبحث درمانی کشور بود چرا که با شیوع این ویروس همه گیر و با وجود بیمارستانهای متعدد و کادر مجرب و متخصص پزشکی در کاشان متاسفانه در بازه زمانی اسفندماه و فروردین ماه گذشته دلهره کمبود فضای بستری در کاشان پدیدار ، به نحوی که تمهیدات بیمارستان صحرائی اندیشیده شد.

این مقام مسئول گفت بحمدالله تلاش کادر پزشکی و درمانی کاشان و کمکهای مردمی و خیرین گرانقدر شهرستان و همت مردم سبب شد این بیماری کنترل شود ولی چنانچه خدای ناکرده این بیماری شدت بیشتری پیدا می کرد و تلاش کادر درمان و خیرین نبود طبیعتا فضا های بستری کاشان برای این بیماری همه گیر با کمبود شدید تخت مواجه میشد و ممکن بود صدمات جبران ناپذیری به جامعه و شهر وارد آید. در این بازه زمانی کمکهای خیرین شهرستان بیش از قبل آشکار شد.

محمود زاده افزود : اگر چه شهرستان کاشان از نظر علم پزشکی و درمانی بسیار پیشرفت خوبی داشته ولی هنوز کمبود فضای بستری در آن که تقریبا عمده آن به بیمارستان شهید بهشتی(ره) محدود میشود مشهود است

لذا از خیرین که همیشه به کمک جامعه
شتافته اند دعوت میشود تا با تاسی از مرحوم حاج محمد صادق نقوی(ره) که در سال. ....که بیماری واگیرداری در کاشان شیوع و شهر و کوی و برزن از جنازه انباشته بوده و کاشان بیمارستانی نداشته منزل خود را به عنوان بیمارستان وقف می کند تا محل مداوای بیماران باشد و در کنار آن املاک و رقبات کشاورزی و تجاری دیگری را وقف کرد تا صرف تهیه تجهیزات بیمارستان مذکور و مداوای بیماران نیازمند گردد لذا مثل گذشته به یاری مردم شتافته و مراکز مجهز درمانی بستری را در شهرستان ایجاد نمایند تا در چنین مواقعی بحرانی مردم و کادر درمان از آن بهره مند گردند.

علاوه برآن میتوان به اورژانس مرکزی که حاصل موقوفات مرحوم فقیه نراقی و بیمارستان متینی یادگار واقف گرانقدر جناب مصلح و غیره اشاره کرد که از جمله صدقات جاریه ایست که حاصل نیک اندیشی این واقفین می باشد.

همچنین مکمل مراکز درمانی کمک به تامین تجهیزات بیمارستانی و پزشکی جدید و همچنین تامین دارو و درمان خصوصا برای نیازمندان می باشد که از ضرورت زیادی برخوردار است .

وی در ادامه بیان داشت درکاشان فقط موقوفه مرحوم محمد دبیرالصنایع. موقوفه مرحوم حاج محمدصادق نقوی. موقوفه مرحوم منور فقیه نراقی بطور محدود دارای نیت کمک به دارو و درمان نیازمندان است که با وجود بیماریهای خاص و سخت کنونی که هزینه های سنگینی در بر دارند می طلبد خیرین با ایجاد موقوفه ای پایدار، درآمدی دائمی برای این نیاز جامعه فراهم آورند.

گفتنی است کاشان دارای ۲۳۳۱موقوفه و ۸۸۱۹ رقبه وقفی است که کمتر از ده موقوفه با نیت بهداشت و درمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار