حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی وجود سوداگران در عرصه مسکن را یکی از عوامل گرانی دانست و گفت: با توجه به اطلاعات موجود درباره قیمت تمام شده ساخت و ساز و قیمت عرضه شده در بازار در می‌یابیم که دلالان مسکن در همدان حضور پررنگی دارند.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 11 June 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: بسیاری از مشکلات گرانی مسکن از دست خارج شده، اما عمده‌ترین مشکل قابل پیشگیری حذف دلالان بازار مسکن است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در جلسه بررسی قیمت مسکن و اجاره بها در همدان، با اشاره به رتبه برتر استان در بخش گرانی مسکن خاطرنشان کرد: با افزایش تورم مالکان در استان همدان فشار گرانی را به مبلغ اجاره‌ها اضافه کرده و سختی مضاعفی به مستاجران تحمیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اوضاع اقتصادی کنونی جوانی با درآمد ماهی دو میلیون تومان ناچار به پرداخت حداقل اجاره یک میلیون تومانی می‌شود و این موضوع کیفیت سطح زندگی خود را به چالش می‌کشد.

شعبانی موثقی همچنین با بیان اینکه با خواهش و تضرع نمی‌شود عدالت را در بازار مسکن برقرار کرد، گفت: با نظارت شدید نهاد‌های مسئول باید بازار را در دست گرفت و نباید بازار مسکن را رها کرد.

وی افزود: در حال حاضر ما خود مستاجر نیستیم و نمی‌توانیم شرایط مستاجران را درک کنیم، اما باید بدانیم که در حوزه زمین و مصالح تحریمی بر ما اعمال نشده و می‌توانیم با تشدید نظارت چاره اندیشی کنیم.

امام جمعه همدان خواستار کاهش التهاب مسکن شد و اظهار کرد: در افزایش قیمت مسکن عوامل زیادی موثر بوده و بخش اعظمی از آن در اختیارات مسئولان نیست، اما وظیفه نظارت و کنترل بخشی از آن التهاب به عهده نهاد‌های نظارتی است.

وی وجود سوداگران در عرصه مسکن را یکی از عوامل گرانی دانست و گفت: با توجه به اطلاعات موجود درباره قیمت تمام شده ساخت و ساز و قیمت عرضه شده در بازار در می‌یابیم که دلالان مسکن در همدان حضور پررنگی دارند.

شعبانی موثقی افزود: نهاد‌های نظارتی و دادستان باید یک درصد قابل کنترل کارشناسی برای میزان اجاره بها تعیین کرده و رد پای دلالان در این عرصه پاک شود.

وی با بیان اینکه تغییر قوانین استانی امری قابل اجرا در استان است، اعلام کرد: از دیگر راه‌های کاهش قیمت مسکن، تسهیل در روند اجرای قوانین است که نهاد‌های اجرایی باید به کمک این امر بشتابند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در جذب سرمایه و منابع اقتصادی بسیار ضعیف بوده و در راه اندازی واحد‌های تولیدی معطل می‌کند، گفت: این عوامل باعث سرازیر شدن سرمایه‌های در گردش به سمت خرید املاک شده و تمایل به ملاکی در بروز دلالی مسکن همدان زیاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار