رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دیدگاه غلطی وجود دارد که شهرداری اصفهان مسبب افزایش قیمت مسکن در این شهر است در صورتیکه اینگونه نیست، قیمت مسکن متاثر از شرایط کشور و گرانی در سایر بخش ها است.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 11 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر در پنجاه و نهمین جلسه از سلسله نشست های اصفهان فردا که با حضور جمعی از توسعه گران شهر و شهردار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انبوه سازان امروز در جایگاهی قرار گرفته اند که به عنوان مشاوران خبره ارتباط بسیار خوبی با مدیریت شهری دارند و امیدواریم ثمره این ارتباط کاهش عوارض و اشکالات در کار باشد.
وی تصریح کرد: به جهت سابقه ای که در شورا دارم در هیچ دوره ای ارتباط با انبوه سازان به این صورت نبوده است و ما اگر بخواهیم به اشکالات پی ببریم ناچار به ارتباط با کسانی هستیم که کار میدانی می کنند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، سرزندگی شهر را یکی از ماموریت های مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: یکی از اموری که می تواند سرزندگی شهر را رقم بزند موضوع اشتغال است و اگر این اشتغال مورد غفلت قرار بگیرد شهر دچار خمودی و ایستایی می شود، امروز خوشحالم که با مصوبه شورا و همت مدیریت شهری نزدیک به هزار میلیاردتومان پول به سمت شهرداری آورده شده است.
وی تصریح کرد: قبل از اینکه از بابت آوردن این پول به سمت شهر خوشحال باشیم خوشحالیم که زمینه اشتغال را در شهر اصفهان رقم زده ایم، یکی از خواسته های اصفهانی ها این است که این شهر پیش قراول همه شهرهای کشور باشد. در فروردین ماه برای پرداخت هزینه های جاری با مشکل مواجه شدیم و اگر این اقدام صورت نمی گرفت شهرداری با بحران مواجه می شد.
نصر با بیان اینکه گلایه هایی در خصوص اخذ هزینه پروانه از سوی انبوه سازان وجود دارد، ادامه داد: لازم است راستی آزمایی ها صورت بگیرد تا مشخص شود که اگر پول یا هزینه دریافت پروانه در شهر اصفهان نسبت به تهران و سایر کلانشهرها روال غیر منطقی را طی می کند این موضوع به مدیریت شهری گزارش شود تا اصلاحات لازم صورت بگیرد.
وی بودجه شهر اصفهان در سال گذشته را 4 هزار و 100 میلیاردتومان ذکر کرد و افزود: اگر خوشبینانه به بودجه شهرداری که امسال به 6 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است نگاه کنیم به اندازه همان 4 هزار و 100 میلیاردتومان سال گذشته می توانیم به شهر خدمات ارائه بدهیم زیرا حداقل به اندازه یک سوم با افزایش کف قیمت ها در سال جاری مواجه هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امروز انبوه سازان در جایگاه مشاوران مدیریت شهری هستند و لازم است هر عملی که به سود زیست بهتر شهر است را به مدیریت شهری اطلاع و مشاوره بدهند زیرا برای انبوه سازان صرفا منافع اقتصادی اهمیت ندارد و این صنف دلواپس شهر اصفهان نیز هستند.
وی با بیان اینکه ما در شورای شهر به دنبال تسهیل امور شهرداری هستیم، گفت: امروز شوراها پس از 20 سال به عنوان پارلمان محلی جایگاه خود را پیدا کرده و در کوتاهترین زمان ممکن لوایح شهرداری را با نظرات کارشناسی مورد تصویب قرار می دهند، امروز با کمال افتخار می گویم در طول سه سال گذشته لوایح ارسالی مصوب از سوی شورا که به فرمانداری برای انطباق با قوانین بالادستی ارسال شد به جز در یکی دو مورد که برگشت داده شد سایر آنها بدون مشکل و منطبق با قوانین و مقررات بود.
نصر گفت: شهرداری اصفهان یکی از سرمایه دارترین سازمان ها است اما بزرگترین سرمایه در اختیار مدیریت شهری، مشارکت و رصد مردم در امور شهر است که ما به آن آفتخار می کنیم.
وی با بیان اینکه بنای مدیریت شهری برخورد با صداقت و شفافیت و انجام کارها در حداقل زمان ممکن است، تصریح کرد: دیدگاه غلطی وجود دارد که شهرداری اصفهان مسبب افزایش قیمت مسکن در این شهر است در صورتیکه اینگونه نیست، قیمت مسکن متاثر از شرایط کشور و گرانی در سایر بخش ها است. اگر امروز رییس جمهور می گوید نگران افزایش قیمت مسکن در کشور است اطلاعات خود را از اصفهان نگرفته و این اطلاعاتی است که از همه کشور به ایشان رسیده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از شهردار اصفهان و سایر مدیران و کارگران شهرداری بابت پیش بردن امور شهر به صورت آبرومندانه، اضافه کرد: لازم است از تک تک لحظات استفاده کرده و تمام هم و غم مدیریت شهری کار برای مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار