روز گذشته، ۸۶۷ هزار و ۲۵ خانوار، تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ سرپرست خانوار یارانه بگیر، معادل ۸۷ درصد از خانوار‌های یارانه بگیر، تسهیلات مذکور را دریافت کردند و پرونده این تسهیلات به صورت رسمی بسته شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 13 June 2020
در فروردین ماه امسال با توجه به آثار منفی ویروس کرونا بر اقتصاد و معیشت مردم، دولت برای حمایت از خانوار‌های یارانه بگیر، تصمیم به ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی گرفت. بازپرداخت وام یک میلیون تومانی با اقساط ۳۰ ماهه به مبلغ ۳۵ هزار و ۸۰  تومان از کل یارانه خانوار است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ پس از شروع واریز این وام و مهلت‌های دوباره برای ثبت نام متقاضیان، امروز حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی با اعلام پایان واریز وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرستان خانوار در تاریخ بیست و دوم خردادماه ۹۹ افزود: در روز ۲۲ خرداد، ۸۶۷ هزار و ۲۵ خانوار، تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا را دریافت کردند و در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ سرپرست خانوار یارانه بگیر، معادل ۸۷ درصد از خانوار‌های یارانه بگیر، تسهیلات مذکور را دریافت کردند. پرونده این تسهیلات به صورت رسمی بسته شد.

میرزایی در ادامه اظهار داشت: این تسهیلات، نمونه یک کار موفق ملی در حوزه دولت الکترونیک بود. کمترین کار از سوی متقاضیان انجام شد (ارسال کد ملی با پیامک) و حجم اصلی کار سمت دولت بود. مراجعه حضوری حذف شد و پیامک ارسالی هم رایگان بود. حفظ عزت و کرامت مردم شعاری نیست و نیازمند بستر‌ها و فرایند‌های این چنینی است.

همچنین دستاورد مهم بعدی، دریافت شماره تلفن همراه رسمی از ۸۷ درصد خانوار‌های یارانه بگیر بود. از این پس کلیه پیام‌هایی که به این شماره ارسال می‌شود، به منزله ابلاغ الکترونیک و رسمی خواهد بود.

وی تاکید کرد گام بعدی، دریافت کدپستی رسمی از همه ایرانیان است تا در هیچ دستگاهی از مردم آدرس خوداظهاری گرفته نشود!
 
پرونده یک میلیون تومانی به صورت رسمی بسته شد/ دریافت شماره تلفن همراه رسمی از ۸۷ درصد خانوارهای یارانه بگیر/ دریافت کدپستی رسمی از همه ایرانیان در گام بعدی

بر اساس این گزارش یادآور می‌شود واریز وام یک میلیون تومانی از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شد. ستاد اقتصاد دولت برای کاهش پیامد‌های اقتصادی کرونا پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۲۴ میلیون خانواده ایرانی که یارانه نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی) می‌گرفتند را تصویب کرد.

نحوه پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شد به این صورت که، ابتدا باید متقاضیان مشخص می‌شد بنابراین سرپرست خانوار کدملی خود را از طریق سیم کارتی که به نام وی ثبت شده است به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک می‌کرد.

پس از دریافت پیامک و با استفاده از داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مشمول بودن متقاضی برای دریافت وام مشخص و اعلام شد.

در مرحله نخست بیش از ۱۷ میلیون خانوار این وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند و این آمار تا ۱۸ اردیبهشت ماه به ۲۰ میلیون خانوار رسید و حالا بر اساس گفته حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی، از ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار مشمول دریافت تسهیلات ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ نفر وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
من برای دریافت این وام رفتم یک سیم کارت به اسم خودم خریدم . چندبار طبق دستورالعمل کدملی را به آن شماره ارسال کردم و هربار جواب آمد که نتیجه بررسی به شما اعلام می شود. ولی اصلا نه پول ریختند و نه جواب بررسی را دادند. لطفا رسیدگی کینید. هرچند بعید است کسی جواب بدهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار