مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد . نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه این نشست، ایجاد زیرساخت های لازم در جهت برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس ائمه جمعه سراسر استان به منظور کاهش هزینه ها را از وزارت خواستار شد.
کد خبر: ۸۶۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 14 June 2020

‍ به گزارش تابناک مازندران ، مرتضی کبیری مدیرکل ICT استان در دیدار روز پنجشنبه 22 خرداد با آیت ا... لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ، ضمن تشریح آخرین وضعیت ارتباطی استان و پیشرفت های حوزه فناوری، گزارشی از تلاشهای انجام شده توسط وزارت متبوع و اداره کل ICT استان را در ایام شیوع ویروس کرونا ارایه کرد.

دیدار مدیر کل فناوری مازندران با آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان
 

وی از افتتاح طرح های ارتباطی در بیش از 1000 روستا در 24 خرداد ماه با اعتبار 304 میلیاردو150 میلیون تومان خبر داد و افزود: سهم استان مازندران از این طرح 37 روستا با اعتبار 5750 میلیون تومان است.

کبیری اجرای طرح هوشمندسازی مدارس روستایی، احداث بستر پروژه فیبر نوری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و ارتقا سطح پوشش موبایلی را از مهمترین پروژه های در دست اجرا وزارت ارتباطات در استان برشمرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری کلیه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرکل ICT استان گفت: مجموعه وزارت ارتباطات با تمام تلاش در راستای تحقق شعار امسال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال "جهش تولید" نامگذاری گردیده است گام برداشته و ده طرح وزارت در این راستا را عنوان نموده و از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال کشور طی دو هفته اخیر با حضور رییس جمهور رونمایی شد که از مزایای اجرای این طرح ها می توان به خودکفایی و افزایش تاب آوری تولیدکنندگان محتوای داخلی در برابر تحریم ها، حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی و شرکت های استارتاپی و رونق اقتصادی اشاره کرد.

مدیرکل ICT استان در ادامه ضمن تشریح برنامه های وزارت ارتباطات به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال و جایگزینی آن به جای اقتصاد نفتی از برنامه های آتی وزارت خانه متبوع خود تا پایان سال ۹۹ در راه اندازی مراکز داده و افزایش ظرفیت شبکه و اتصال به اینترنت سرعت بالای ثابت VDSL و FTTH و ... نام برد.

دیدار مدیر کل فناوری مازندران با آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان
 

همچنین در این دیدار آیت الله لایینی ضمن تقدیر از وزیر ارتباطات و تلاشهای مجموعه وزارت ICT بخصوص در ایام شیوع ویروس کرونا، با اشاره به رشد و گسترش فضای مجازی، استفاده مناسب و درست از این بستر را راهکاری مناسب جهت صرفه جویی هزینه ها و پیشگیری از تضییع بیت المال برشمرد.

وی دوری از پشت میزنشینی و حضور در عرصه عمل مدیران را از مهمترین عوامل تحقق شعال سال برشمرد و خاطر نشان شد: مدیران می بایست تا در عرصه عمل با مشکلات مردم آشنا شده تا بتوانند بر این اساس راهکارهای مناسب را برای رفع نیازهای مردم تصمیم گیری نمایند.

دیدار مدیر کل فناوری مازندران با آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان
 

نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه این نشست، ایجاد زیرساخت های لازم در جهت برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس ائمه جمعه سراسر استان به منظور کاهش هزینه ها را از وزارت خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار