معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون گل شاخه بریده، نزدیک به دو میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی و حدود سه میلیون درختچه در استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 14 June 2020

 علی رخ افروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک 25 خرداد روز ملی گل و گیاه اظهار داشت: مجموعه گل و گیاهان در بحث سلامتی، تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه گل و گیاه منبع تمام انرژی‌های مثبت است افزود: کسانی که خواسته یا ناخواسته در عرصه گل و گیاه فعالیت می‌کنند نیز در برخوردهای اجتماعی دارای روحیه‌ای ملایم و آرام و پر از انرژی‌های مثبت هستند.

معاون بهبود تولید گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه نزدیک به ۲۲۲ هکتار گلخانه در استان آذربایجان شرقی وجود دارد افزود: ۴۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

وی از فعالیت۲۰ هکتار گلخانه در تولید گل و گیاهان زینتی خبر داد و اظهار داشت: گیاهانی چون شاخه گل بریده، گل‌های گلدانی و آپارتمانی و درخچه های زینتی در این گلخانه‌ها تولید شده و به جامعه عرضه می‌شود.

رخ افروز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با وجود اینکه دارای زمستان‌های سرد و آب و هوایی متفاوت از شمال کشور است اما با این حال از سایر استان‌ها عقب نمانده است گفت: برغم زمستان های سرد آذربایجان شرقی در بخش تولید گل شاخه بریده، رتبه هفتم کشور را دارد.

وی در خصوص مقادیر تولید گل و گیاهان در استان افزود: سالانه نزدیک به ۳۰ میلیون گل شاخه بریده، نزدیک به دو میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی و حدود سه میلیون درختچه در استان تولید می‌شود.

رخ افروز با اشاره به برگزاری نمایشگاه سالانه گل و گیاه در تبریز، اظهار داشت: امسال این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

وی از خسارت 800 میلیارد ریالی کرونا به بخش گل و گیاه استان خبر داد و افزود: جمع بندی و براوردهای خسارت به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است.

رخ افروز تاکید کرد: بهتر است تا افرادی که سروکاری با کشاورزی و باغبانی ندارند، تعدادی گل و گلدان در خانه نگه داری کنند زیرا با هر نگاه به گل و گیاه، تحولی در انسان پدید می‌آید.

وی درخصوص اقدامات جهاد کشاورزی استان در حمایت از این بخش، گفت: تامین نهاده‌های کشاورزی و ارائه خدمات و آموزش به بهره برداران از جمله وظایف جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: خدماتی نیز در قالب تسهیلات بانکی با همکاری بانک کشاورزی استان و استفاده از صندوق توسعه ملی به بهره برداران ارائه می‌شود؛ تسهیلاتی که با بهره ۹ درصد برای مناطق برخوردار و با بهره هفت درصد برای مناطق و شهرهای کم برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :