استاندار اصفهان خواستار شد
استاندار اصفهان با اشاره به حضور مردم استان های گرمسیری که در پیک های دوم کرونا به سر می برند در اصفهان، گفت: به شدت نگران افزایش پیک کرونا در اصفهان هستیم.
کد خبر: ۸۶۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ 14 June 2020

دکترعباس رضایی امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) در یکصد و بیست و ششمین‌ جلسه علنی شورای شهر اصفهان، خواستار نظارت بیشتر مدیریت شهری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی شد و اظهار کرد: براساس گزارش هایی که به ما رسیده مترو و اتوبوس های اصفهان وضعیت خوبی ندارند و باید نظارت جدی تری در این بخش انجام شود.

وی با قدردانی از اختصاص بسته های حمایتی در بخش حمل و نقل از سوی مدیریت شهری اصفهان، افزود: باتوجه به اینکه کرونا هنوز تمام نشده و ممکن است در هفته های آینده شاهد موج دیگری باشیم درخواست می کنم همراهی و حمایت مدیریت شهری برای ادامه پیدا کند و در عین حال ما را در پساکرونا تنها نگذارند.

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل تیم هایی در سازمان برنامه و بودجه استان با همراهی اساتید دانشگاه، فعالان بخش خصوصی و مشاوران جوان استانداری و تدوین برنامه ای برای دوران پساکرونا، خاطرنشان کرد: این مجموعه درحال به روز رسانی است و اگر شورای شهر نیز تحلیل هایی دارد می تواند ارائه کند تا مجموعه کاملی به عنوان الگو در کشور ارائه شود.

وی با تاکید براینکه برای دوران پساکرونا صرفا نباید به مسائل اقتصادی پرداخت و طرح های جامعه اجتماعی و فرهنگی نیز باید داشته باشیم، تصریح کرد: آن چه که به صورت فوری از شهردار اصفهان، معاونان شهردار و اعضای شورا درخواست می کنم نظارت بیشتر بر پروتکل های بهداشتی در مترو، اتوبوس ها و تاکسی ها است.

رضایی با اشاره به دو دیدگاهی که در زمینه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا وجود دارد، گفت: برخی معتقدند افزایش موارد کرونا مثبت به دلیل تست های بیشتر است و برخی معتقدند به علت افزایش شیوع ویروس است، اما آنچه مسلم است باتوجه به حضور مردم از استان های گرمسیری که در پیک های دوم به سر می برند، ممکن است برای استان اصفهان مشکلاتی به وجود بیاورد که به شدت نگران این مساله هستیم.

استاندار اصفهان مهمترین مساله را افزایش نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: براساس آنچه گزارش شده مترو و اتوبوس های اصفهان وضعیت خوبی ندارند و درخواست می کنم نظارت جدی تری انجام شود.

وی پیشنهاد داد چند ماسک فروشی روبروی ایستگاه های مترو قرار بگیرند و همه شهروندان را ملزم به استفاده از ماسک کنند و افزود: از مردم استان هم درخواست می کنم خود مراقبتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را از خودشان شروع کنند و به عنوان یک اصل مسلم در دستور کار قرار دهند.

رضایی در ادامه اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که از مدیریت شهری وجود دارد این است که در شرایطی که وضعیت تحقق بودجه شهر رضایت بخش بوده، برای حمایت از مشاغل آسیب دیده کمک کنید. اصفهان شهری است با اصالت که به من اجازه می دهد چنین درخواست و توقعی از مدیریت شهری داشته باشم.

وی با تاکید براینکه از شهر جهانی انتظار می رود دیدگاه های جهانی هم داشته باشد و باید مدیریت شهر باید به همه ابعاد شهر بپردازد، گفت: به طور کلی باید بگویم آب دغدغه اصلی من است که کارهای متعددی در این زمینه انجام شده و همراهی و همدلی در ادامه مسیر لازمه موفقیت است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر کمتر در بحث سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی وارد شده، گفت: وضعیت استان ما باتوجه به مسائل کلان سیاسی کشور مناسب نیست، اما باید برای جذب سرمایه گذار خارجی به ویژه برای اجرای پروژه های شهری و تهیه بسته های سرمایه گذاری در سایت شهرداری تلاش بیشتری کرد.

وی همچنین خواستار تهیه، تنظیم و ارائه برنامه توسعه شهروندی، تهیه و تنظیم گزارش از سرمایه اجتماعی اصفهان، تشکیل کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در شهر، تنظیم و ارائه برنامه جامع شهرسازی، رفع موانع زیرساختی تحقق شهر الکترونیک، توسعه انجمن ایمن شهر و افزایش تاب آوری شهر اصفهان و ارائه برنامه افزایش بهره وری شبکه اتوبوسرانی شد و افزود: یکی از مشکلات شهر اصفهان را نداشتن مینی بوس می دانم که باید در برنامه حمل و نقل عمومی شهر دیده شود.

رضایی همچنین خواستار اصلاح ورودی های شهر اصفهان به ویژه در جنوب شهر که حالت نگران کننده ای دارد و در شأن اصفهان نیست شد و افزود: تقویت محورهای دوچرخه سواری، احداث ورزشگاه ها برای بانوان در شهر و آموزش ترافیک به شهروندان به ویژه دانش آموزان را از مسائل مهم برای شهر می دانم.

وی با بیان اینکه این روزها خبرهای ضد و نقیض و متفاوتی از بالا رفتن اجاره ها شنیده می شود، گفت: تیمی را برای بررسی این موضوع تعیین کرده ام و از شهردار اصفهان درخواست دارم در این زمینه مشارکت داشته باشد.

استاندار اصفهان همچنین خواستار حفظ وحدت و همدلی از شورای شهر و شهردار اصفهان شد و تاکید کرد: فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشمارید و از افتادن در حواشی خودداری کند، در عین حال که صرفا به کارهای خود پرداخته و انجام وظیفه ذاتی شورا که نظارت دقیق بر امور است را دنبال کنید.

رضایی همچنین به شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان پیشنهاد داد که فکری هم برای پروژه های ماندگار کنند و گفت: خانه احزاب طلبی است که همه احزاب از شهرداری اصفهان دارند و امیدوارم در این جلسه مورد قبول قرار گیرد.

ایجاد سینمای کودک، توسعه و تجهیز باغ های بانوان، برنامه ریزی و طراحی شهری در جهت رفاه و احساس امنیت مادران و کودکان از دیگر پیشنهادات استاندار به مدیریت شهری اصفهان بود و افزود: در زمینه پدافند غیرعامل و اجرا و تسریع در اتمام پدافند غیرعامل شهر اصفهان تاکید داریم.

وی با ابزار نگرانی از وضعیت بازار اصفهان و احتمال وقوع آتش سوزی در آن، از شهردار اصفهان خواست که در همین یکی دوماه تیمی تعیین کرده و بر وضعیت بازار نظارت کنند، همچنین اجرای اصول و الزامات پدافند غیرعامل در خطوط مترو و تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار