رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران تغییر نگاه خانواده‌ها را بسیار ضروری دانست، گفت: آن چه نیاز داریم تغییر نگرش در راستای کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 15 June 2020

کورش محمدی افزود: به همین منظور تغییر نگرش خانواده‌ها در دستور کار کارگروه مقابله با کار کودکان اصفهان قرار گرفت که در گام نخست ۱۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: نباید درگیر تفکری باشیم که با آسیب همراه باشد همچنین نگرش‌ها و تفکرات ما نباید آسیب اجتماعی تولید کند.

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران ادامه داد: تا زمانی که پیشگیری حرف اول ما نیست به معنای آن است که قصد کاسبی داریم، باید به سمت پیشگیری حرکت کنیم تا از رشد آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اداره جامعه در کشور باید به روش مشارکتی باشد، اظهارداشت: باید تمامی ارکان و اجزا روش‌های پیشگیرانه را فرا بگیرند.

محمدی با انتقاد از عناوین مطرح شده در قانون تصریح کرد: در دنیا روز جهانی کار کودکان تحت عنوان "مقابله با کار کودک" مصادف با ۱۲ ژوئن نامگذاری شد اما در قانون ایران به عنوان "منع کار کودک" نامگذاری شده است.

به گفته وی آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در استان اصفهان وجود ندارد اما به نظر می‌رسد حدود ۸۰۰ کودک کار در استان وجود دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی شهرداری در سال جاری به دنبال تغییر نگرش عناصر اصلی جامعه یعنی خانواده، کارفرما و دانشگاه‌ هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار