رئیس جمهور مطرح کرد؛
رئیس جمهور گفت: حمل و نقل ریلی به دلیل امنیت و صرفه جویی مورد تاکید دولت است.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 18 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور کشور در آیین بهره برداری از طرح های حوزه راه و شهرسازی در استان های البرز، مازندران و ایلام گفت: گسترش حمل و نقل ریلی به دلیل سلامت و ایمنی بودن آن و از طرفی به دلیل صرفه جویی در سوخت مورد تأکید دولت دوازدهم است.   

او افزود: وزیر راه و شهرسازی قول داده است تا پایان سال شاهد بهره برداری‌های بیشتری از این دست باشیم. 

روحانی بیان کرد:پیام روشن ما به جهانیان در بهره‌برداری از طرح‌ها در سال سخت مقابله با کرونا و تحریم این است که ملت ایران از حرکت خود برای تعالی و سربلندی باز نمی‌ایستد.

او افزود: امروز ما شاهد بهره‌برداری از طرح‌های بسیار مهم در استان‌های البرز، قزوین، مازندران و ایلام بودیم.

روحانی گفت: یک  پروژه بسیار مهم ملی، افتتاح ۱۰۴ کیلومتر راه‌آهن و خط دوم راه آهن کرج- قزوین بود،  این راه آهن باعث می‌شود  برای کسانی که در این دو استان تردد دارند و   برای مردمی که از این مسیر به مقصد رشت و گیلان و یا تبریز و یا  به مشهد  سفر می کنند،  کوتاه شود.

او افزود: مجموعه این تلاش‌ها حدود یک ساعت راه را کوتاه می کند،  در مسیر رشت به کرج یا در قزوین این مسیر  مجموعاً ۴۵ دقیقه کوتاه می شودو از ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه، زمان سفر به چهار ساعت کاهش می‌یابد.

ضرورت ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی 

رئیس جمهور گفت: امروز  محدوديت‌های شديد اسفند و فروردين مد نظر نيست اما مردم بايد اصول بهداشتی را رعايت کنند زیرا هنوز خطر شیوع ویروس کرونا در کمین است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که امروز مشکل اصلی مردم، قیمت مسکن است، گفت: حل مشکلات حوزه مسکن از اولویت های دولت است.

او با بیان این که جهانگیری ، مسئول رسیدگی به قیمت مسکن و اجاره بها شده است، افزود: دولت وظیفه دارد به این عرصه ورود کند و مشکل مسکن را سامان دهد.

رئیس جمهور گفت: کنترل قیمت مصالح که تاثیر مستقیم در قیمت مسکن دارد، در حیطه وظایف وزارت صمت است که کنترل این امر نیز با همکاری تعزیرات حکومتی در حال پیگیری است.

او با اشاره به خلاء های قانونی کنترل قیمت مسکن، افزود: از نظر قانونی در حوزه کنترل قیمت مسکن و اجاره بها در قوانین کشور و آیین نامه های مصوبه دولت با مشکلاتی رو به رو هستیم که با اصطلاح آن می توانیم به کنترل قیمت مسکن و خانه دار شدن مردم کمک کنیم.

روحانی با بیان این که هفتاد درصد مردم مالک مسکن و سی درصد، مستاجر هستند، گفت: از آغاز دولت یازدهم تا کنون حدود یک میلیون و سیصد هزار واحد مسکونی را تکمیل و افتتاح کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار