مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان این واحد طلایه‌دار بومی‌سازی در داخل است و با با اشاره به کلنگ‌زنی طرح نورد گرم۲ گفت: بهره‌برداری از نورد گرم۲ این شرکت ظرفیتی ایجاد می‌کند که بازار سیاه این بخش از بین می‌برد.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 18 June 2020

حمیدرضا عظیمیان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از سه طرح ملی در این شرکت با حضور سرپرست وزارت صمت افزود: فولاد مبارکه در دهه ۸۰ مجوز افزایش ظرفیت پنج میلیون تن فولاد را  دریافت کرد که آخرین حلقه آن امروز به ظرفیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن کلنگ خورده است.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از نورد گرم ۲ می‌تواند هفت تا ۹ میلیون تن محصول داشته باشد که همه نیاز ورق مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. 
مدیرعامل مچتمع فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: با تولید این میزان ورق فولاد چیزی به نام بازار سیاه، مافیا و دلالی حذف می‌شود و هر کس هر میزان نیاز داشت تامین شود.
وی اظهارداشت: با تکمیل این طرح صنایع خودرو، صنایع نفت و صنعت لوازم خانگی به هر نوع ورقی نیازمند باشند، این ورق‌ها در داخل  تامین می‌شوند.
عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه خواهان خریداری ۲ واحد تحقیقاتی در اسفراین و یزد از دولت است و با این کار تولید فولادهای خاص را ظرف مدت سه سال در دستور کار قرار خواهد گرفت که از این طریق نیازهای داخل تامین و از خروج ارز از کشور ممانعت می‌شود.
وی تصریح کرد: سه ساله مبارکه به صورت کامل دیجیتال اداره خواهد شد و نایلونی برای صنعت کشور است و هشت درصد به بهروه وری مبارکه اضافه می‌کند. 
به گفته وی ذوب آهن مادر فرزند فولاد است و باید به داد آن برسید و البته این واحد می‌تواند بخشی از مواد اولیه ذوب آهن را متعهد شود که تامین کند و ما بازآی آن میلگرد دریافت کند.
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: پنج میلیون تن واحد کنسانتره در سنگان سرمایه‌گذاری کردیم که اگر سنگ ان تامین نشود با چالش خواهد ماند و ما می‌توانیم پهنه‌های بزرگ را اکتشاف کنیم.
وی همچنین واگذاری ۴۰ درصد اموال فولاد مبارکه، تعیین وضعیت معادنی که فولاد ساز شداند، قیمت‌گذاری گندله و کنسانتره و ارائه مجوز هیات نظارت برای تولید بیشتر را از جمله خواسته‌های فولاد مبارکه اصفهان برشمرد.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین فولاد مبارکه اصفهان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به امضا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار