کد خبر: ۸۶۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳ 19 June 2020

کار یک استاندار چیست؟؟؟؟

تابناک/باید دانست تنها به صرف ارایه امار یا کاهش نرخ بیکاری، مشکل اشتغال حل نمی شود. باید عملا از تولید حمایت کرد و گرایش بانک ها به سمت حمایت از تولید تقویت شود تا اعتماد اجتماعی ایجاد گردد

به گزارش گیلانستان، نقی هدایتی در یادداشتی نوشت:

آیت الله رییسی ریاست محترم قوه قضاییه ، هفته گذشته در نشست شورای اداری استان فارس گفت :
بانک در شرایط کنوبی باید به کارآفرین، سرمایه‌گذار، کارخانه‌دار و دارنده کارگاه تولیدی مهلت دهد تا بتواند با تولید و تلاش خود، طلب بانک را بپردازد.
پرسش من این است که اگر شبکه بانکی به کسی وام داد و سودی بیش از میزان اعلامی بانک مرکزی خواست آیا دستگاه قضایی کشور ضامن چنین قراردادی باید باشد که این خلاف قواعد اداری کشور است، در حال حاضر در قوه قضاییه در حال بررسی این موضوع هستیم…

دیدگاه و مواضع رییس محترم قوه قضاییه در حمایت از تولید و کارآفرینی در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی جهش تولید نامگذاری شده ، بسیار ظریف و موشکافانه است
؛ بنابراین، ضروری می دانم در راستای مواضع ایشان به برخی از مسایل اشاره کنم ؛

۱- استاندار گیلان نماینده عالی دولت و هماهنگ کننده دستگاه ها و نهادها در استان است. سوال این است که برای حمایت از تولید و نجات کارخانجات از فشارهای بانکی در سطح استان چه اقداماتی انجام شده است؟
۲- عدم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی در کل کشور و به ویژه در استان گیلان چالشی است که در بسیاری از موارد موجب بروز مشکل و تعطیلی واحدهای تولیدی شده است ؛ بنابراین، با وجود این که رشد و رونق تولید در اولویت حاکمیت و دولت بوده ، در خصوص عدم همکاری بانک‌ها برای اجرای برخی قوانین و مصوبات و رفتار ضد تولید آنان چه اقداماتی در استان انجام شده است؟
۳- باید به مردم و افکار عمومی گفته شود که چند واحد تولیدی در گیلان توسط بانک تملیک شده و در حالت بلاتکلیفی قراردارند؟ چرا مسیر وصول مطالبات واحدهای تولیدی باید منجر به تعطیلی انها شود؟ چرا واحد های تولیدی باید برای سرپا نگهداشتن بنگاه خود، از بازار پول بگیرند و در نهایت گرفتار زندان شوند؟
۳- به دلیل برخی مقررات حاکم بر شبکه بانکی، بانک‌ها با وجود داشتن وثایق کافی، واحدهای تولیدی را از خدمات اولیه بانکی محروم می‌کنند؛ در واقع، زمانی که یک تولیدکننده به بانک بدهکار می شود همه علیه انها اقدام به اعمال محدودیت می‌کنند؛ بنابراین، برای جلوگیری از این گونه اقدامات ، چه تدابیری اندیشیده شده است.
۴- اقای استاندار به عنوان رییس شورای تامین باید بدانند که چه تعداد از صاحبان واحدهای تولیدی و به چه دلایلی اکنون در زندانند و سرمایه های آنان بلاتکلیف مانده است؟
۵- باید از بانک های استان خواسته شود که فهرست واحدهایی که توسط بانک ها تملیک شده و دلایل آن را به استاندار ارایه کنند.
۶- باید دانست تنها به صرف ارایه امار یا کاهش نرخ بیکاری، مشکل اشتغال حل نمی شود. باید عملا از تولید حمایت کرد و گرایش بانک ها به سمت حمایت از تولید تقویت شود تا اعتماد اجتماعی ایجاد گردد ، وابستگی ها کم شود و تولید رونق بگیرد و مشکلات و اسیب های اجتماعی کاهش یابد.
باید از اتاق های کار بیرون آمد و در میدان عمل به مشکلات رسیدگی کرد. دستورات و رسیدگی نیابتی نمی تواند حلال مشکلات باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار