استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با یادآوری اینکه لازمه تحقق محرومیت زدایی در هلیلان کار جهادی است، بر آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی هلیلان تا یکماه آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 19 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در اولین جلسه قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان گفت: لازمه رفع محرومیت از چهره این منطقه داشتن روحیه جهادی و تلاش مضاعف مسئولان و دستگاه های درگیر در کار است.

وی با اشاره به اینکه جلسه قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان چهارشنبه آخر هر ماه برگزار می شود، تاکید کرد: فرماندار، معاونان استاندار و مجموعه دستگاه های درگیر هر ۲ هفته یکبار گزارش روند پیشرفت اقدامات صورت گرفته در شهرستان را ارائه دهند.

استاندار ایلام با اشاره به سفر مسوولان استان به شهرستان هلیلان اضافه کرد: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی برای مناطق و روستاهای مختلف این شهرستان گرفته شد که از آن جمله می توان به گازرسانی به روستای گاودول، راه روستای ورمله، تکمیل جاده پیازآباد تا میدر، آب رسانی به روستای میدر و ایجاد سیستم دیجیتال صدا و سیما اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی به پیگیری های خود برای محرومیت زدایی از این شهرستان در سفر به تهران اشاره تاکید کرد: به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دیدارهای خوبی با رییس بنیاد مستضعفان کشور، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون اول رییس جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر دفاع و پشتیبانی و سرپرست وزارت صنعت و معدن و تجارت داشتیم و تصمیمات بسیار خوبی هم گرفته شد.

وی افزود: در دیدار با رییس بنیاد مستضعفان کشور مقرر شد مسوولان این بنیاد به زودی به شهرستان هلیلان سفر داشته باشند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شهرستان محروم و تازه تاسیس قرار بگیرند.

رییس قرارگاه سازندگی هلیلان با بیان این که بهترین تصمیمات در خصوص شهرستان هلیلان در دیدار با معاون امور روستایی گرفته شد، ادامه داد: هفته آینده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و هیات همراه از مناطق محروم هلیلان بازدید و جلسه شورای برنامه ریزی را در همانجا برگزار می کنیم که می تواند برنامه ای عملیاتی برای رفع محرومیت از چهره هلیلان و بخصوص منطقه زردلان باشد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: طرح جامع محرومیت زدایی و توسعه روستایی استان نیز ارائه و در ادامه کار سازمان ها، بنیادها، وزرا، بانک ها و مسوولان مربوطه در تهران دور هم جمع خواهیم شد و در این جلسه برای کمک به محرومیت زدایی استان تصمیم سازی می شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار پیگیری جدی طرح ها و پروژه های در دست اقدام برای شهرستان هلیلان شد و گفت: یکی از این پروژه های مهم پتروشیمی هلیلان است که می تواند تحول بسیار خوبی در توسعه و اشتغال این شهرستان ایفا کند.

وی ادامه داد: پیگیری های بسیار از طرف مسوولان و منتخبان گذشته و حال استان برای پروژه پتروشیمی هلیلان صورت گرفته و مجوزات لازم نیز اخذ شده اما اکنون مشکل اصلی تامین زمین است که لازم است فرماندار این شهرستان هرچه زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به سرعت مشکل زمین این پروژه برطرف شود و ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود. /ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار