مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: در قیروکارزین حدود یک هزار هکتار کشت گوجه‌فرنگی برآورد که تولیدی بالغ بر ۵۰ هزار تن برای آن پیش‌بینی‌شده است.
کد خبر: ۸۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 19 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی همتی بیان داشت: سطح کاشت گوجه‌فرنگی در قیروکارزین حدود یک هزار هکتار برآورد شده که تولیدی بالغ بر ۵۰ هزار تن برای آن پیش‌بینی می‌شود.

وی از آغاز خرید حمایتی گوجه‌فرنگی خبر داد و افزود: به‌منظور اجرای این طرح کشاورزان گوجه‌فرنگی کار از 27 خردادماه به کارخانه موردنظر معرفی می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: در این طرح قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی ربی هزار تومان تعیین که مبلغ ۶۵۰ تومان با سررسید دوماهه از سوی کارخانه طرف قرارداد بر اساس تعهد پرداخت می‌شود.

همتی اضافه کرد: مابه تفاوت قیمت تعیین‌شده به مبلغ ۳۵۰ تومان نیز از سوی اداره کل تعاون روستایی استان فارس پس از انجام مراحل اداری به‌منظور حمایت به‌حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر تخصیص سهمیه روزانه شهرستان قیروکارزین برای معرفی به کارخانه ۵۰ تن است که مقصد آن شهرستان مرودشت خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با بیان این‌که در این طرح از معرفی افراد واسطه جلوگیری به عمل می‌آید، گفت: در این طرح فقط افراد کشاورز گوجه‌فرنگی کار این شهرستان امکان معرفی به کارخانه را خواهند داشت.

همتی با اشاره به اینکه معرفی‌نامه‌های صادرشده فقط یک روز اعتبار دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که مایل به استفاده از این طرح هستند، پس از بارگیری محصول به مراکز یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین مراجعه و معرفی‌نامه دریافت کنند.

وی افزود: محصول گوجه‌فرنگی در کارخانه به صورت فله‌ای دریافت می‌شود و ازاین‌رو کشاورزان می‌توانند سبدهای حمل محصول را مجدد استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به نقش تعاونی روستایی در حمایت از کشاورزی و تنظیم بازار محصولات آن گفت: امیدواریم با اعمال این سیاست حمایتی از زیان گوجه‌فرنگی کاران جلوگیری شود.

همتی تصریح کرد: متأسفانه باوجود اطلاع‌رسانی‌های مکرر و انجام برخی سیاست‌های تشویقی اما باز شاهد کاشت مازاد بر الگوی کشت محصولات صیفی به‌خصوص گوجه‌فرنگی در مناطق مختلف شهرستان هستیم.

به گزارش فارس، روستاهای هنگام، ابوعسکر، زین‌آباد، هورز، تنگ کیش از توابع دهستان هنگام واقع در بخش مرکزی از جمله روستاهای کشت گوجه به‌صورت انبوه است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار