رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه میزان خسارت قنات‌های شهرضا در سیل اخیر، بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: قنات‌های آسیب‌دیده به‌زودی بازسازی می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 19 June 2020

مهرداد مرادمند در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی قنوات از وزارت کشور درخواست شده و در حال حاضر برای حل مشکل کشاورزان با جا به جایی اعتبارات از محل اعتبارات قنوات جهاد کشاورزی استان، اقدام به بازگشایی مسیر آب و بازسازی قنات‌ها شده است.

وی افزود: برای حل مشکل دپوی جو و شیر خشک در شهرستان، در آستانه اخذ مجوز صادرات شیر خشک و تأمین نقدینگی برای خرید جو از کشاورزان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: به محض ابلاغ اعتبارات احداث کانال‌های آبیاری، اجرای آبیاری‌های نوین و مرمت و بازسازی قنوات شهرستان پیگیری می‌شود.

به گزارش مهر، شهرستان شهرضا با هزار و ۱۶۷ واحد نگهداری گاو و گوساله و ۸۹۲ واحد گوسفندی قطب تولید شیر و گوشت قرمز در استان اصفهان است؛ امسال از ۵ هزار هکتار مزارع زیر کشت جو در شهرستان شهرضا ۲۰ هزار تن محصول برداشت شده که مشکل نخریدن محصول از کشاورزان، باعث نگرانی ایشان شده است.

گفتنی است شهرستان شهرضا با جمعیت حدود ۱۶۰ هزار نفر و دو شهر منظریه و شهرضا و ۲۳ روستا در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار