صحنه قطب تولید محصولات باغی در استان کرمانشاه است. این شهرستان با داشتن بیش از هشت هزار هکتار باغ، باغ شهر استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 20 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اصلان غفاری‌بیستونی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه، با بیان اینکه شهرستان صحنه 8229 هکتار باغ دارد، گفت: سالانه بالغ بر 73 هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که عدد قابل توجهی است.

غفاری‌بیستونی با بیان اینکه عمده باغات استان کرمانشاه در شهرستان صحنه قرار دارند، گفت: این شهرستان در واقع باغ شهر استان کرمانشاه است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با اشاره به شاخص بودن شهرستان صحنه در زمینه تولید برخی از محصولات باغی در کشور، گفت: به عنوان مثال سیب سرتخت صحنه به عنوان یک محصول مرغوب با بازارپسندی بالا به تهران و دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

وی در ادامه باغات انگور کندوله را در کشور شاخص عنوان کرد و افزود: کندوله به لحاظ تنوع انگور تولیدی در کشور سرآمد است و گونه‌های مختلف انگور از یاقوتی گرفته تا فخری، عسگری، ریش بابا و... در تاکستان‌های این شهرستان تولید می‌شود.

غفاری‌بیستونی با بیان اینکه این شهرستان باغات گردو، سیب، گیلاس، آلبالو، انگور، هلو، شلیل، آلو و آلوچه زیادی دارد، گفت: برداشت محصولات باغی در این شهرستان از اواسط خرداد ماه و با برداشت آلبالو و گیلاس شروع شده و تا اواخر شهریور و با برداشت گردو و سیب ادامه پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه با اشاره به شرایط خوب اقلیمی شهرستان صحنه برای توسعه باغات، گفت: برنامه توسعه باغات با اولویت توسعه باغات مدرن در این شهرستان به صورت جدی دنبال می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار