سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استان قم تشکیل و در آن بر لزوم اولویت‌بندی در تخصیص منابع به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی تأکید شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷ 21 June 2020

به گزارش تابناک قم، سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استان به ریاست بهرام سرمست استاندار قم و با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در مجلس و جمعی از مدیران استان در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

در این جلسه مهرداد غضنفری با تأکید بر اینکه نباید مدیران استان رویکرد صنفی داشته باشند، اظهار داشت: با وجود منابع محدود، طبیعتاً چاره‌ای جز این نداریم که منابع را با اولویت به پروژه‌ها اختصاص دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه اولویت‌ها را مجبوریم با محدودیت‌ها پیش ببریم، افزود: در سال جهش تولید، در زیرساخت‌ها تعهداتی برای استان ایجادشده و حتماً از محل 50 میلیارد توازن باید اعتبارات کنار گذاشته شود و از مابقی منابع باید تصمیم‌گیری کنیم.

لزوم اولویت‌بندی پروژه‌ها در تخصیص منابع

غضنفری تأکید کرد: در طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی 1040 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که 55 میلیارد دیگر نیاز است؛ بنابراین نیاز به اولویت‌بندی در تخصیص منابع به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم که سهممان را از منابع متمرکز بگیریم، برای نمونه با این کاهش ضریب در بخش کشاورزی باید سهممان را از منابع شناور و متفرقه بگیریم.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار داشت: به نسبت سرانه سطح زیر کشت که نیم درصد است دو درصد اعتبارات را در سطح ملی جذب می‌کنیم، سال گذشته هم این اعتبارات حدود نیم درصد کاهشی بوده است.

عباس پورمیدانی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های توسعه بر مبنای کشاورزی و آب باید انجام شود، افزود: این کاهش اعتبارات متوازن نبوده و امکان متوقف کردن پروژه‌ها به دلیل متوازن بودن اعتبارات و مستمر بودن پروژه‌ها وجود ندارد.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه توزیع منابع جزو رسالت‌های شورای برنامه‌ریزی استان است، اظهار داشت: قم به دلیل اینکه یک استان و شهرستان است در سطح کلان مطابق شاخص‌های ملی ضرر می‌کند.

شاهد عقب‌ماندگی بسیار مفرط در شهر قم هستیم

عبدالله جلالی با تأکید بر در دستور کار قرار دادن منابع ملی در شورای برنامه‌ریزی استان گفت: منابع ابلاغ‌شده خیلی قابل‌توجه نیست اما می‌توان ظرفیت‌های استان را افزایش داد.

در بخشی از این جلسه فرماندار قم با تأکید بر اینکه شاهد عقب‌ماندگی بسیار مفرط در شهر قم هستیم، اظهار داشت: برای عبور از این وضعیت پیشنهاد می‌کنم در برخی از شاخص‌ها شوراهای شهر ورود پیدا کند.

فرماندار قم تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهر در اکثر استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها تأثیر مستقیم دارند که یک مورد از آن آموزش‌وپرورش است که باید همیشه ده قطعه زمین آماده داشته باشیم تا اگر خیری اقدام به ساخت مدرسه کرد از آن استقبال کنیم، باید این موضوع بیشتر تبیین شود تا اعضای شورا از آن استفاده کنند.

فرسوده بودن شبکه‌های آب روستایی

وی در ادامه مطرح کرد: در بخش صنعت و معدن قصد داریم در نواحی صنعتی روستاها تحول ایجاد کنیم، سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا برای این موضوع برنامه خاصی در نظر گرفته‌ایم و یا اعتبارات تخصیص داده‌شده می‌تواند کافی باشد؟

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درست عمل کنیم باید اولویت‌ها را درست تعیین کرده باشیم، شبکه‌های آب روستاها فرسوده بوده و عموماً روزی نیست که جوابگوی مردم و مسئولان نباشیم، اگر این اعتبار موجود بر اساس اولویت‌ها تخصیص یابد درنتیجه می‌توانیم جوابگوی مردم باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار