کد خبر: ۸۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 21 June 2020
تابناک/در نشست خبری رئیس دادگستری آستانه‌اشرفیه با اصحاب رسانه به رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان، برخورد جدی با سوءاستفاده‌کنندگان بیت‌المال، کاهش پرونده‌های معوقه در دادگستری، اجرایی شدن طرح پویش پیشگیری از خشونت، ایجاد تعامل بین مردم، کاهش آمار زندانی‌ها به نسبت ورودی پرونده‌ها و نظارت بر حسن اجرای قوانین تأکید شد.
برخورد جدی دادگستری با سوءاستفاده‌کنندگان بیت‌المال/طرح پیشگیری از خشونت در آستانه‌اشرفیه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمد پارسامنش ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه و در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان با اشاره به مطلوب بودن کارنامه قضایی در شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده‌ها و حل الفصل اختلافات میان مراجعه‌کنندگان است که خوشبختانه در این خصوص کارهای خوبی انجام‌شده و قضات دستگاه قضا در تلاش‌اند تا اختلاف میان افراد را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده دو نوع قالب متفاوت وجود دارد، گفت: در قوه قضائیه دو‌ نوع پرونده خصوصی و عمومی وجود دارد که در پرونده خصوصی سعی در رفع مشکلات با صحبت داریم.

رئیس دادگستری شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر برخورد جدی قوه قضائیه با پرونده‌های عمومی که آرامش جامعه را برهم می‌زنند، افزود: دادگستری در بحث پرونده‌های عمومی به‌مانند دزدی و آزار و اذیت به‌شدت و به‌طور قاطع برخورد کرده و دستگاه قضایی هیچ‌گونه مماشاتی در این خصوص با خاطیان ندارد.

پارسامنش از عدم وجود پرونده‌های معوقه در دادگستری شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم درگذشته عدم رسیدگی سریع به پرونده‌ها بوده است، ولی اکنون و‌ با تلاش قضات دستگاه قضا در این شهرستان تعداد پرونده‌های معوقه به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

وی با پیشنهاد اجرایی شدن طرح پویش پیشگیری از خشونت در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است و در این خصوص و به‌منظور جلوگیری از خشونت و وقوع جرم‌هایی به‌مانند دعوای خیابانی، در هفته گذشته جلساتی را برگزار و‌ پویش پیشگیری از خشونت را در تمامی ادارات اجرایی و تمامی ادارات و نهادها باید به آن عمل کنند.

رئیس دادگستری شهرستان آستانه با ابراز خرسندی از افزایش آمار سازش در پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و ۸۳۲ پرونده به شورای خل اختلاف واردشده و این نهاد کمک‌کننده به قوه قضائیه در تلاش است که این اختلافات را که اتفاقاً بسیاری از آنان قابل‌حل است را برطرف کنند که در این حوزه میزان آمار سازش از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

پارسامنش با درخواست از مردم در خصوص ایجاد تعامل با یکدیگر در حل بسیاری از مشکلات گفت: در این چند سال مردم علاقه زیادی به تشکیل ادعیه در دادگستری دارند درحالی‌که بسیاری از این پرونده‌ها می‌شود با یک تعامل ساده برطرف کرد.

وی، با اشاره به جزئیات عملکرد تشکیل شورای حفظ بیت‌المال و کمیته صیانت از اراضی ملی در شهرستان آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: حفظ بیت‌المال به‌مانند جنگل، دریا و ساحل از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی در استان و شهرستان آستانه‌اشرفیه بوده و با سو استفاده‌کنندگان بیت‌المال به‌شدت برخورد می‌شود که با تلاش دستگاه قضایی و دیگر ارگان‌های نظارتی شهرستان ۱۵ هکتار از اراضی در بندر کیاشهر، هفت هکتار در آستانه‌اشرفیه و ۱۴ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف‌شده است.

رئیس دادگستری شهرستان آستانه اصلی‌ترین هدف دستگاه قضایی را نظارت بر حسن اجرای قوانین در ادارات برشمرد و بیان کرد: باید قانون به‌درستی در تمامی ادارات اجرایی شود تا مردم با مشکلاتی مواجه نشوند به همین دلیل دادگستری آستانه‌اشرفیه اجرای درست قانون را از تمامی ادارات مطالبه کرده و با بی‌قانونی برخورد می‌کند.

پارسامنش با اذعان به اینکه به نسبت ورودی پرونده‌ها میزان آمار زندانی‌ها در آستانه‌اشرفیه بسیار خوب است، افزود: بر اساس آمار ۲۱۳ نفر از شهرستان آستانه‌اشرفیه در زندان بازداشت و ۳۲ نفر از آنان محکوم مالی هستند.

وی، با اشاره به تعداد پرونده‌های طلاق در آستانه‌اشرفیه گفت: در طی این مدت ۲۰۸ طلاق توافقی در آستانه‌اشرفیه داشته و درمجموع ۴۰۸ نفر طلاق گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار