کد خبر: ۸۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 21 June 2020
 

تابناک/۲۱درصد از پرونده‌های کیفری دادگستری گیلان ریشه در خشونت دارد که توهین، ضرب عمدی و تهدید از عوامل مهم بروز آن است.

 
خشونت ریشه یک پنجم پرونده های گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان امروز در گفتگو با خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه ای استان در رشت با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، تعداد پرونده های کیفری وارده به محاکم 26گانه ی قضایی استان را در سال98 حدود 216هزار فقره اعلام کرد و گفت:توهین، ضرب و جرح عمدی و تهدید سه جرم نخست پرونده های کیفری استان است که با 21درصد فراوانی ریشه در پدیده ی مضموم خشونت دارد.
 
  • احمد آقایی افزود: 11درصد از پرونده های کیفری استان را سرقت تشکیل می دهد که علت آن را باید در عوامل اقتصادی، پدیده ی بیکاری، فقر و اعتیاد جستجو نمود.
 
  • وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی طرح های سالم سازی دریا و ساماندهی سواحل استان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با متولیان اجرایی، دریافت حق ورود شهروندان و گردشگران به صرف بهره گیری از طبیعت سواحل ممنوع شده و فقط در ازای ارائه ی خدمات تفریحی، گردشگری دریافت وجه امکان پذیر است.
 
  • حجت الاسلام میر محمدی معاون قضایی و مسئول شوراهای حل اختلاف دادگستری گیلان نیز در گزارشی تعداد ورود پرونده های قضایی به شوراهای حل و اختلاف سراسر استان را حدود 144هزار فقره اعلام کرد و گفت: این پرونده ها در دو روند اصلاح و سازش و رسیدگی، پیگیری می شود که در سال گذشته حدود 30درصد کل پرونده های این شوراها در گیلان به سازش منجر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار