فرماندار گچساران با اشاره به افزایش بیش از 2.5 برابری افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک ماه گذشته نسبت ماه‌های اخیر گفت: در یک ماه گذشته 181 نفر از شهروندان به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی به ویروس کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 21 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از گچساران نشست ستاد پیشگیری و مقابله با  شیوع بیماری ویروس کرونا با حضور برخی از روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به افزایش بیش از 2.5 برابری افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک ماه گذشته نسبت ماه‌های اخیر گفت: این آمار افزایش در شهرستان بسیار نگران کننده است.
 وی تجمع در مراسمات عزاداری و عروسی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات را یکی از عوامل افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا برشمرد و گفت:  در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونادر این شهرستان  به 225 نفر رسیده است در حالی که تا اردیبهشت ماه امسال افراد مبتلا به ویروس کرونا تعداد 74 نفر بوده است.
فرماندار گچساران  ادامه داد: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی  و از سرگیری زندگی عادی و عدم  رعایت کردن فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی موجب شد تا وضعیت این شهرستان  قرمز شود و  متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.
 خوانپایه  عنوان کرد: متاسفانه شهروندان به هشدارهای مسوولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و این عامل موجب افزایش افراد مبتلا به ویروس شده است.
وی با بیان اینکه  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی از  ۲ و نیم برابر بیشتر  شده است، ابراز کرد: علت ابتلا 181 نفر از شهروندان گچسارانی به ویروس کرونا در خردادماه رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی، از سرگیری زندگی عادی حضور در مراسمات عروسی و عزاداری و مسافرت به جنوب کشور بوده است.
 خوانپایه ادامه داد:  بازگشایی صنوف  و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.
وی در ادامه به استفاده از ماسک برای تمامی دستگاه‌های اجرایی  در ادارات اجباری دانست و گفت:  متولیان امر در صورتی که دستورالعمل های بهداشتی را جدی نگیرند با آنها برخورد خواهد شد.
خوانپایه تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا هرگونه برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی با بیان اینکه شهروندان هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند، ابراز کرد: ویروس کرونا برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می کردند در تابستان ضعیف نشده و تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار