بازرس کل قضایی استان کرمانشاه گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از اراضی استان در طرح ملی کاداس ثبت شده است.
کد خبر: ۸۶۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 22 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری بازرس کل قضایی استان کرمانشاه صبح امروز برگزار شد در این جلسه محمد جهانیان ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی و یارانش اظهار داشت: امروز روز دوم هفته قوه قضاییه به نام روز حمایت از تولید و کار آفرینی نام گذاری شده و به طبع سازمان بازرسی خود را حامی تولید و کارآفرینی می داند.

 بازرس کل قضایی استان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی یک سازمان حاکمیتی و مهمترین سازمان نظارتی کشور است،افزود: هدف این سازمان اجرای صحیح قوانین و حسن عملکرد دستگاه ها و مبارزه با فساد، نگاه واقعبینانه به موضوعات،نظارت الکترونیک براساس اصل شفافیت که یک خواسته عمومی است.

 جهانیان با تاکید بر سند تحول این سازمان تصریح کرد: بر اساس این سند رویکرد این سازمان پیشگیرانه،خودکنترلی دستگاه های اجرایی وحمایت از مدیران پاکدست با استفاده از ظرفیت های هر سازمان،بهره مندی از نظارت همگانی،حمایت از افشا کنندگان فساد،حمایت از بازرسان افتخاری است.

وی در ادامه بیان کرد: تمرکز بر حسن انجام امور،حمایت از تولید،شناسایی ساختارهای فسادزا،اجتناب از سیاه نمایی و مبارزه با فساد در انظار عمومی از دیگر رویکرد های این سازمان است.

 بازرس کل قضایی استان با تشریح چشم اندازهای این سازمان،اظهار کرد: مبارزه با فساد و انجام ماموریت های هدفمند و مبارزه با گلوگاه های فساد،معرفی مدیران اجرایی با حسن عمل از چشم اندازهای این سازمان است.

جهانیان با اشاره به وظایف این سازمان گفت: رصد خرید دستگاه های اجرایی با توجه به دستور العملی که در اختیار سازمان مبنی بر حمایت از تولید داخلی در راستای مبارزه با قاچاق کالا،بازرسی های سازمان از دستگاه های اجرایی به صورت مستمر،موردی،فوق العاده و سرزده و نظارت بر مناقصه و مزایده است.

وی افزود: در سامانه ۱۲۶ سازمان تا کنون ۱۳۵۶ مورد شکایت ثبت و بررسی شده، بازرسی از مرزها در دستور کار بوده،الویت سازمان در بازرسی ها با توجه به شرایط کنونی حوزه اقتصادی است،همچنین نظارت الکترونیک در برنامه های سال جاری قرار دارد،جلوگیری از فرار مالیاتی و الزام و نصب دستگاه های پز در مطب پزشکان و فروشگاه ها از وظایف این سازمان است.

جهانیان با تاکید بر حمایت از اراضی ملی تصریح کرد:طبق قانون جاری حدنگار ماده ۹ دستگاه ها ملزم هستند نسبت به مستندسازی املاک اقدام و طرح کاداس را جهت شفاف سازی سند مالکیت املاک ملی به طور کامل اجرا و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از اراضی استان در طرح کاداس ثبت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار