کد خبر: ۸۶۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 22 June 2020

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نسبت به وقوع حوادث در فصل گرما در پی نگهداری مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در خودروها هشدار داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شیوع کروناویروس، الکل برای ضدعفونی وسایل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این مدت، یکی از وسایلی که در اکثر خودروها یافت می‌شود، مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل است؛ در حالی که با توجه به شرایط دمایی خوزستان در فصل تابستان، بسیار خطرناک است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مواردی از انفجار اسپری خوشبوکننده یا فندک در خودروها بر اثر تابش نور خورشید رخ داده است؛ امسال علاوه بر این اقلام، خطر بیشتری به دلیل نگهداری مواد ضدعفونی کننده در خودروها جان شهروندان را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: با افزایش دما و فرا رسیدن فصل تابستان،‌ به دلیل قدرت و گرمایی که اشعه خورشید در ساعات اولیه روز دارد، به راحتی یک فندک، خودکار، اسپری و مواد حاوی الکل منفجر می‌شوند بنابراین شهروندان تا حد امکان مواد ضدعفونی کننده را در داخل خودروها رها نکنند یا این وسایل، برای مدت محدود و در جایی دور از نور مستقیم خورشید در خودرو نگهداری شوند.

قنبری با اشاره به حوادثی که امسال به دلیل نگهداشتن الکل در خودروها رخ داده است، بیان کرد: امسال تاکنون یکی دو مورد وقوع انفجار خودرو به دلیل نگهداری الکل داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مواد قابل اشتعال نباید در معرض گرما و به خصوص نور خورشید قرار بگیرند، افزود: برخی شهروندان پس از ضدعفونی وسایل منزل، مواد حاوی الکل را در آشپزخانه و در مجاورت اجاق گاز و گرما قرار می‌دهند که هشدار می‌دهیم از این کار خودداری کنند زیرا نگهداشتن مواد حاوی الکل در معرض گرما منجر به حوادث آتش‌سوزی و انفجار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار