مریم روانبخش گفت: ردپای سودجویان و برخی دلالان زمین و مسکن در قالب برخی بنگاه‌های معاملاتی و فعالان این حوزه، در ایجاد قیمت نجومی و حباب موجود در بازار مسکن به وضوح دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 22 June 2020
رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان حضور و فعالیت سوداگران مسکن را از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن در همدان برشمرد.

به گزارش ایسنا، روانبخش مطرح کرد: یکی از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن که منجر به افزایش اجاره بها نیز شده، حضور و فعالیت سوداگران در بخش مسکن است.

وی اضافه کرد: ردپای سودجویان و برخی دلالان زمین و مسکن در قالب برخی بنگاه‌های معاملاتی و فعالان این حوزه، در ایجاد قیمت نجومی و حباب موجود در بازار مسکن به وضوح دیده می‌شود.

روانبخش بیان کرد: مشاوران املاک نیز که این روز‌ها از رهگذر افزایش نرخ اجاره‌بهای منازل و چند برابر شدن قیمت‌ها، سازشان کوک شده، اگرچه خود را ناراضی جلوه می‌دهند، اما در این آشفته‌بازار درآمد بیشتری کسب می‌کنند چراکه به ازای افزایش نرخ‌ها، درآمد آن‌ها از طریق تنظیم یک سند، فروش یا اجاره ملک نیز بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی قیمت‌ها دائماً بالا می‌رود و اقشار متوسط و پایین روز به روز از مسکن مناسب دورتر می‌شوند، یادآور شد: با توجه به سهم بالای مسکن در سبد هزینه‌های مستأجران، اگر متولیان امر تصمیمات عملی و مؤثر در این حوزه اتخاذ نکنند باید شاهد آسیب‌های جبران ناپذیری باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: قیمت بالای مسکن و نیز اجاره بهای مسکن که در روز‌های اخیر با موج بالایی از افزایش همراه بوده، نیازمند عزم و توجه جدی دستگاه متولیان امر و نیز نظارت بر بازار مسکن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار