رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا ویروس تبدیل به بیماری مزمن شده و در طول تابستان با ما همراه خواهد برد و ما باید رفتاری مسؤولانه برای محدود کردن بیماری کرونا ویروس داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،حسین بیگلری با اشاره به وضعیت قرمز کرمانشاه به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: به دلیل افزایش ابتلا بیماران در استان از اواسط هفته گذشته وضعیت توجه اضطراری به بیماری برای حفظ سلامتی مردم اعلام شد.

وی ادامه داد: وضعیت قرمز اعلام شده بدلیل خستگی مردم در مبارزه طولانی مدت با ویروس کرونا است که سبب شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر روز کمرنگ‌تر از دیروز شود.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رفتا مسؤولانه مردم و فرهنگ‌سازی اجتماعی برای حفظ سلامتی جامعه را سبب کنترل بیماری کرونا ویروس دانست و گفت: این بیماری تبدیل به بیماری مزمن شده و در طول تابستان با ما همراه خواهد برد و ما باید رفتاری مسؤولانه برای محدود کردن بیماری کرونا ویروس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد مردم نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت قرمز و تکمیل شدن تخت‌ها نشان دهنده این است که ویروس چرخش شدیدی پیدا کرده بعضی رفتارها سبب شده کادر بهداشت و درمانی خسته و مبتلا به کرونا شوند.

بیگلری در خصوص شلوغی مراکز 16 ساعته و زمان‌بر شدن پاسخگویی، گفت: وقتی بحرانی پیش می‌آید شرایط از لحاظ عادی خارج می‌شد، الان مجموعه دانشگاه با حجم وسیعی از مراجعان در این مراکز مواجه است، تعداد نمونه‌ها زیاد شد و برای بررسی نیازمند زمان است.

این مسؤول ادامه داد: افرادی که احتمال می‌دهند مبتلا هستند ابتدا قبل از انجام تست اصول قرنطینه را رعایت و از حضور در اجتماعات خودداری و دست‌ها را مرتب شست‌و‌شو و از ماسک استفاده کنند و در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته مراجعه کنند.

وی به فعالیت چهار مرکز 16 ساعته در شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این مراکز آماده ارائه خدمات تست در حد توان هستند تعداد تست‌ها محدود است اما با توجه به اینکه تعداد مراجعان زیاد است بنابراین تست‌ها از افرادی با علائم خطر گرفته می‌شود.

بیگلری از مردم خواست مخاطره را جدی بگیرند و اظهار داشت: ما باید خود را از تعداد و ویروسی‌های که می‌خواهند وارد بدنمان شوند دور شویم به خصوص سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بنابراین استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی دست‌ها، عدم حضور در اماکن شلوغ، شرکت نکردن در مراسمات عروسی و عزا را برای داشتن زندگی ایمن مدنظر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یک مبارزه طولانی مدت بین کرونا ویروس و سلامتی انسان‌ها در جریان خواهد بود طبق پیش‌بینی‌ها در تمام طول تابستان با این ویروس دسته پنجه گرم می‌کنیم ولی باید چرخه انتقال ویروس را در این مدت آن‌قدر کاهش دهیم تا با شروع فصل پاییز به همه‌گیری آنفولانزا ارتباط پیدا نکند چرا که خطر انتقال چرخش ویروس و ترکیب آن با ویروس آنفولانزار خطر جهش ویروس را به همراه دارد.

بیگلری گفت: باید در تمام طول تابستان با مشارکت همگانی زنجیره انتقال کرونا ویروس را کمتر و کمتر کنیم تا ان‌شاءالله در یک مبارزه بلند مدت این بیماری قابل مهار شدن پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار