رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر هر چند که در بلندمدت تجزیه می‌شوند، اما با تولید گاز متان، نقش اصلی در گرم شدن کره زمین دارند.
کد خبر: ۸۶۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 22 June 2020

حسین خادمی اظهار کرد: به دنبال پایش های کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان، انتشار آلودگی توسط یک واحد صنعتی شناسایی و ضرورت فوری رفع آلودگی‌های زیست محیطی  به مسئول واحد ابلاغ شد.

وی افزود: بهره‌بردار نسبت به اجرای اقدام‌های اصلاحی مطابق قانون عمل کرد و نقص‌های زیست‌محیطی واحد را با نصب سیستم‌های کنترلی بر روی خروجی‌های هوا، اعمال مدیریت صحیح بر فاضلاب انسانی، اجرای طرح فضای سبز و بهینه‌سازی مدیریت پسماند برطرف کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، تصریح کرد: بر اساس بند یک ماده یک قانون هوای پاک، آلودگی هوا، عبارت است از انتشار آلاینده‌ها به گونه‌ای که کیفیت هوا را تغییر داده و سلامت انسان و موجودات زنده و فرآیندهای بوم شناختی را با خطر روبرو کند.

خادمی گفت: آلاینده‌ها در قالب‌های جامد، مایع، گاز، پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز، بو و صدا در هوای آزاد، به صورت طبیعی یا انسان ساخت، کیفیت هوا را با خطر روبرو کرده یا برای آثار و ابنیه زیان‌آور بوده و یا سبب از بین رفتن یا کاهش سطح رفاه عمومی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان افزود: در دنیای مدرن، حفظ محیط‌زیست، محدود به یک سازمان نیست، بلکه یک فرهنگ همگانی است که باید در جامعه نهادینه شود. این حس که زمین خانه ماست، شهروندان را تشویق می‌کند که برای تمیزی و رفع آلودگی در هر گوشه از زمین تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردمی که به تمیزی خانه خود فکر می‌کنند، به راحتی زباله‌هایشان را در جاده و طبیعت رها می‌کنند، مثل اینکه فردی بخشی از خانه‌اش را پر از زباله کند و آن فضا را بخشی از خانه‌اش نداند بنابراین دفع اصولی زباله، ساده‌ترین راهکار برای حفظ محیط‌زیست است.

خادمی گفت: پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر هر چند که در بلندمدت تجزیه می‌شوند اما با تولید گاز متان، نقش اصلی در گرم شدن کره زمین دارند، بنابراین با استفاده از روزنامه‌های قدیمی برای بسته‌بندی، کیسه‌های کنفی برای حمل وسایل می‌توانیم به حفظ محیط‌زیست خود کمک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تأکید کرد: حتی استفاده چندباره از کیسه‌های پلاستیکی، بهتر از این است که هر بار از یک کیسه جدید استفاده کنیم، با این کار مقدار پلاستیک مورد استفاده کاهش‌یافته و خطرات آن نیز به نسبت کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‎های جهانی، کیسه‌های پلاستیکی که داخل آب یا روی زمین رها می‌شوند، باعث مرگ گونه‌های جاندار می‌شود، بنابراین علاوه بر نابودی محیط‌زیست، گونه‌های جانوری نیز تهدید می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار