کد خبر: ۸۶۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 23 June 2020
 
 


تابناک/کشورمان ایران مملوء از جاده های بسیار زیبا است که که رانندگی کردن در جاده‌های آن نیز می‌تواند به گونه‌ای گردشگری محسوب گردد، چرا که زیبایی طبیعت در این جاده ها به نهایت خود رسیده و چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود می سازد.
در مسافرت به شمال از گشت و گذار در جاده های پیچ در پیچ شمال کشور با آن درختان در هم تنیده غافل نگردید. بارش باران در اغلب روزهای سال، جاده های مه آلود در روزهای زمستانی، درختان زرد و نارنجی در فصل پاییز، رودخانه های خروشان در کنار جاده ها و پرواز پرندگان بر فراز آسمانی آبی مناظر خارق العاده ای را ایجاد می کنند. اگر قصد مسافرت به شمال را دارید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله و با عنوان معرفی برترین و زیباترین جاده های استان های شمالی  به عنوان سرسبزترین منطقه کشور با ما همراه باشید.

 

گردنه حیران


گردنه حیران در آستارا 

همانگونه که از نام این جاده جنگلی پیداست یک مسیر پیچ در پیچ می باشد که در مسیر آستارا به سمت اردبیل قرار گرفته است. این جاده از یک طرف به کوهستان ها و جنگل های انبوه شمال و از طرف دیگر به دره رود ارس منتهی می شود.
این گردنه در اغلب روزهای سال مه آلود بوده و به علت جنگل های انبوه، صحنه های رویایی را خلق می کند. حیران نام روستایی است که در ۳۰ کیلومتری این گردنه قرار دارد. از مهمترین امکانات تفریحی گردنه حیران، راه اندازی تله کابین این منطقه در سال ۱۳۹۰ می باشد. نهایت زیبایی این منطقه گردشگری به علت انبوه درختان زرد، سبز و نارنجی به فصل پاییز اختصاص دارد.

 

جاده عباس آباد کلاردشت


جاده عباس آباد-کلاردشت 

جاده جنگلی کلاردشت به سمت عباس آباد به طول ۲۵ کیلومتر، سواحل بسیار زیبای دریای خزر را به جنگلهای شهر کلاردشت متصل می کند. عباس آباد یکی از شهرستان های تنکابن است که در یک فاصله ۲۴ کیلومتری با آن قرار دارد. 
چشمه های بسیار زیاد و پر آبی که در مسیر جاده به چشم می‌خورد به همراه جنگلهای انبوهی که در دوطرف جاده قرار دارند این مسیر را به یکی از رویایی ترین جاده های شمال کشور تبدیل کرده است. این جاده در بخش شمالی به سواحل دریای خزر، در جنوب به دامنه های البرز، در قسمت شرق به رودخانه اسبچین و شهر سلمانشهر و در قسمت غربی به جنگل سرسبز خشکه‌داران و شهر نشتارود محدود است.

 

جاده هراز

 

جاده هراز 

جاده هراز به عنوان معروف ترین جاده شمالی کشور، مهم ترین مسیر ارتباطی میان تهران و شهر مازندران است. این جاده به علت گذر از دره رود هراز به این عنوان نامگذاری شده است و یکی از زیباترین مسیرهای ارتباطی در سطح جهان می باشد.
 این جاده در ایام نوروز یکی از پرترددترین و پرترافیک ترین مسیرهای گردشگری در سطح جهان است. تونل های متعدد با طول بسیار زیاد در جاده هزار یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مسیر ارتباطی مرکز کشور به شمال می باشد.
مهمترین جاذبه های گردشگری جاده هراز عبارتند از: قله دماوند، آبشار شاهان دشت، آبشار قلعه دختر، آبشار امیری، آبگرم لاریجان، سد لار، دریاچه ساهون، دشت شقایق، پل سنگی، دره منظریه، پارک جنگلی، آبشارهای یخی و ده ها مورد دیگر است که ذکر همه آنها در یک مقاله کوتاه نمی گنجد.

 

جاده اسالم به خلخال


جاده اسالم به خلخال 

جاده اسالم به سمت خلخال به عنوان یکی از رویایی ترین جاده های شمال کشور از شهر اسالم آغاز شده و به طول ۷۰ کیلومتر تا جنوب استان اردبیل ادامه دارد. این منطقه در اغلب اوقات سال هوای خنک و مطبوعی دارد به گونه ای که در برخی از ارتفاعات آن و در فصل تابستان نیز شاهد برودت هوا هستیم.
این مسیر از دو بخش جنگلی و ییلاقی تالش تشکیل شده است. زیبایی مسیر در حدی است که شما هرگز از رانندگی در این منطقه خسته نمی شوید. انواع غذاهای محلی، عسل‌طبیعی، نان محلی، لبنیات و بخصوص کره محلی و از همه مهمتر کباب چنجه را در میان راه نظاره گر خواهید بود. رودخانه ای که در این مسیر ۷۰ کیلومتری شما را همراهی می کند، یکی از دل انگیزترین تجربیات شما در رانندگی از اسالم تا خلخال خواهد بود. 
از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه، امکان کوهنوردی در فصل بهار، تابستان و نیمه اول پاییز است. همچنین امکان دوچرخه سواری و جنگل نوردی به شکل پیاده در یک مسیر ۲۱۰۰ متری و به سمت ارتفاعات منطقه نیز وجود دارد. برای مشاهده مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز مربوط به درختان قرمز، زرد و نارنجی در کنار انبوهی از درختان سبز باید در فصل پاییز راهی منطقه شوید؛ اما برای گردش در میان دشت شقایق این منطقه باید در نیمه دوم فصل بهار راهی شمال شد.

 

جاده چالوس


جاده چالوس 

جاده چالوس که به‌عنوان رسمی جاده ۵۹ نیز شناخته می شود از میان شهر کرج در استان البرز آغاز شده و به شهرستان چالوس در استان مازندران منتهی می گردد. برخی از منابع غیر رسمی از این جاده به عنوان یکی از زیباترین جاده های جهان یاد کرده اند.
 شما در این مسیر علاوه بر مشاهده مناظر طبیعی، شاهد جاذبه های گردشگری دیگری همچون باغ لاله های گچسر، سد امیرکبیر، تونل کندوان، رود کرج، رود چالوس، سیاه بیشه، دهکده زیبای یوش، پیست اسکی دیزین و بسیاری دیگر از مناطق گردشگری این منطقه خواهید بود. 
رستوران های بسیار زیاد و مناطق تفریحی و رفاهی بسیاری در مسیر جاده چالوس به سمت کرج وجود دارند. باغ های کنار این جاده با تدارک دیدن آلاچیق های زیبا شرایط مناسبی برای پذیرایی از مهمانان فراهم کرده‌اند. شما در این مسیر طعم بسیار دلچسب انواع آش از جمله آش رشته، آش دوغ و آش هیزمی را تجربه خواهید کرد.
بازدید از مناطق گردشگری جاده چالوس یکی از مهم ترین برنامه های ارائه شده توسط تور شمال در آژانس های مختلف است. شما با ثبت نام در تور طبیعت گردی شمال میتوانید از تمامی مناطق دیدنی این جاده خاص و بسیار محبوب بازدید نمایید.

بازدید از جاده های زیبای شمال

شمال کشور و بخصوص استان گیلان مناطق گردشگری بسیار زیادی دارد. جاده های طولانی و پیچ در پیچ این شهر به عنوان یکی از مهمترین ارکان گردشگری شمال، مدت زمان زیادی جهت گشت و گذار نیاز دارند. این زمان مستلزم افزایش هزینه های مربوط به اقامت و گردش در شمال خواهد بود. 
ثبت نام و شرکت در تور شمال به علت کاهش هزینه‌های مربوط به مسافرت می تواند شرایط بازدید و گردش در تمامی نقاط ذکر شده در این مقاله را برای شما فراهم آورد؛ کافیست برنامه خود را با برنامه تور طبیعت گردی شمال هماهنگ نموده و از تمامی لحظات حضور در این شهر رویایی یعنی استان گیلان لذت ببرید.
نظر شما در خصوص تور گردشگری شمال چیست؟
اکنون که این مطالعه را مقاله کرده‌اید و در خلال این مقاله تصاویر مربوط به جاده های بسیار زیبای شما را مشاهده نموده اید نظر شما در خصوص گردش به این منطقه بسیار زیبا از ایران و جاده های پیچ در پیچ جنگلی و ساحلی آن چیست؟ 
از طرف دیگر باید گفت که شما می توانید با ماشین شخصی خود به صورت کاملا مستقل به این منطقه مسافرت کنید با این حال برای کسانی که سعی در کاهش هزینه‌های مسافرت و یا افزایش مدت زمان حضور در گیلان دارند، بهترین گزینه ممکن انتخاب یک تور گردشگری شمال می باشد. نظر شما در خصوص شرکت در تور گردشگری شمال چیست؟ شما میتوانید در بخش پایین این مقاله نظرات و کامنت های خود را در خصوص مسافرت به شمال و به خصوص مسافرت به گیلان از طریق تور گردشگری و تجربیاتی که در این سفرها به دست آورده اید را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار