فرماندار کرمانشاه از تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر بازار اجاره بهای واحدهای استیجاری در شهر کرمانشاه به منظور مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر امروز(سوم تیر) در جلسه شورای مسکن شهرستان کرمانشاه، با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر ضرورت تشکیل ستاد ساماندهی اجاره مسکن در شهرستان کرمانشاه، گفت: بر اساس تصمیم‌ این ستاد، امسال مشاورین املاک صرفا مجاز هستند مبلغ قراردادهای اجاره بها را حداکثر ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهند.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه هیچ یک از مشاوران املاک شهرستان کرمانشاه حق انعقاد قراردادی خارج از این مصوبه را ندارند، گفت: با مشاوران املاکی که در این زمینه تخلف داشته باشند برخورد و متخلفین به تعزیزات معرفی خواهند شد.

فرماندار کرمانشاه سپس با اشاره به تشکیل یک کمیته نظارتی با حضور نمایندگان فرمانداری، دادستانی و... برای بازدید از دفاتر مشاور املاک شهر کرمانشاه به منظور نظارت بر قیمت های اجاره مسکن، گفت: این کمیته نظارتی با رصد نرخ قراردادهای منعقد شده از حیث رعایت حد متعارف قیمت‌ها، کار دفاتر مشاور املاک را زیر ذره بین نظارت خواهد برد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه به دنبال در نظر گرفتن امتیازاتی برای دفاتر مشاور املاکی که نظام‌نامه مربوط به اجاره بها را رعایت می کنند، هستیم، گفت: پیشنهاد در نظر گرفتن تخفیف عوارض شهرداری برای این دفاتر مشاور املاک را به شهرداری و شورای شهر می دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین از اداره امور مالیاتی می خواهیم تا برای مشاورین املاکی که قراردادهای در چارچوب اخلاق و ضوابط را منعقد می کنند بخشودگی و یا تخفیف مالیاتی لحاظ کنند.

وی درادامه اشاره ای هم به اقدام خوب تبلیغاتی مشاوران املاک در شهر کرمانشاه مبنی بر نصب بنرهایی در مورد عدم انعقاد قرارداد با اجاره بهای نامتعارف داشت و گفت: این اقدام می تواند نقش کنترل کننده در جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت اجاره بها داشته باشد.

رنجبر سپس با اشاره به مطرح کردن درخواستی از دادستان کرمانشاه مبنی بر حذف قیمت های اجاره مسکن در سایت دیوار، گفت: با توجه به کشوری بودن سایت دیوار امیدواریم با دستور دادستان شاهد درج قیمت ها به صورت توافقی در این سایت باشیم.

رنجبر سپس با بیان اینکه کمپین"نه به گرانی اجاره" در شهر کرمانشاه در حال شکل گیری است، گفت: امیدواریم این کمپین بتواند با پشتیبانی صداو سیما و رسانه های استان نقش مهمی در جلوگیری از افزایش غیرمتعارف اجاره بهای منازل مسکونی داشته باشد.

رنجبر همچنین با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی و رکود کاری ناشی از شیوع کرونا، از مالکین واحدهای استیجاری خواست تا امسال بیشتر رعایت حال مستاجران را داشته باشند.

در ادامه این نشست با اشاره به قانون مالیات بر مستغلات، پیشنهاد شد از این قانون به عنوان یک اهرم برای جلوگیری از افزایش قیمت اجاره بها از سوی صاحبخانه‌ها استفاده شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه این نشست با بیان اینکه به دنبال تکمیل سریع پروژه های مسکن مهر در شهرستان کرمانشاه هستیم، گفت: از دستگاه های مربوطه می خواهیم تا زودتر واحدهای باقیمانده مسکن مهر که تعداد آنها در شهرستان کرمانشاه بنا به اعلام مسئولین راه و شهر سازی بالغ بر 2800 واحد است، را تعیین تکلیف کنند.

در ادامه این نشست مسائل و مشکلات واحدهای مسکن مهر تحویل نشده تلاش و پردیس مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مسائل و مشکلات این واحدها در نشست جداگانه ای مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار