مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: کرونا با ایجاد محدودیت های ترددی سبب کاهش و حتی صفر شدن قاچاق دربازه زمانی مشخصی شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 24 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. قهرمان شاهی با بیان اینکه کرونا سبب کاهش میزان قاچاق شده است ابراز کرد: به دلیل اعمال محدودیت های ترددی حاصل از شیوع ویروس کرونا و منع تردد خودروهای غیربومی بین شهرها در بازه زمانی مشخص قاچاق به شدت کاهش یافته بطوریکه حتی به صفر رسیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ضمن اشاره به خرید و فروش ارز در بازار افزود: هرگونه معاملات ارزی خارج از صرافی های مجاز که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود. لازم به ذکر است که تنها یک پرونده احتکار خودرو در تعزیرات حکومتی استان وجود دارد که تعداد ۱۵ دستگاه خودرو در یک پارکینگ موجود بوده و پرونده رسیدگی به آن درحال تعیین تکلیف است.

وی در ادامه با بیان اینکه تخلفات محصولات بهداشتی مرتبط با کرونا به طور کلی بررسی شده اند اظهار داشت: ۵۶۰۰ لیتر الکل سفید، ۵۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۱۴۰۰۰ عدد ژل شستشوی دست و ۲۴۵۰۰ عدد ماسک کشف شده که به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داده شده است. لازم به ذکر است که هرگونه این اقلام در اوایل شیوع کرونا در کشور به دلیل کمبود توزیع از واحدهای صنفی محتکر و هرگونه توزیع توسط اتومبیل ها و خارج از داروخانه ها حکم قاچاق داشته و با متخلفین برخورد قانونی شده است.


شاهی ضمن تاکید بر رسیدگی به شکوائیه همشهریان مبنی بر وقوع تخلق در واحدهای صنفی و کارخانجات گفت: مردم می توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و یا شکوائیه خود را از طریق پیامک به ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ ارسال کنند؛ پیام مربوطه بلافاصله از سیستم اخذ و گشت مشترک برای رسیدگی به شکایت شکل می گیرد و در اولین فرصت نتیجه به عرض متشاکی خواهد رسید. همچنین شهروندان می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه فرم شکوائیه خود را بدون ذکر نام پر کنند؛ تمامی این شکایات قطعا به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی درادامه با بیان اینکه میانگین رسیدگی به شکایات مردم ۲۰ روز و رسیدگی به پرونده های قاچاق ۳۰ الی ۳۵ روز است خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۰۴۶ پرونده ارجاع داده شده که ۵۸۰ مورد مربوط به قاچاق و ۳۴۱ مورد دیگر مربوط به پرونده های بهداشتی درمانی است؛ همچنین ۱۰۹ پرونده نیز از سال ۹۸ تعیین تکلیف نشده که تقریبا نیمی از آن ها بررسی شده است. محکومیت های سال جدید درمجموع ۲۸۰ میلیارد ریال در سه حوزه کلا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و نیز حوزه بهداشت درمانی بوده که پرونده های قابل توجهی همچون قاچاق ده کیلوگرم طلا در شهرستان پاوه موجود است که منجر به جزای نقدی ۶۰ میلیاردتومانی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در پایان افزود: قاچاق کالا و ارز توسط خودروی سواری در صورتیکه ارزش محموله بیش از ۱۰ میلیون تومان باشد منجر به توقیف خودرو می شود مگراینکه صاحب خودرو از انجام این اتفاق بی خبر بوده که معادل ارزش ریالی خودرو به جزای نقدی حامل قاچاق اضافه می شود؛ درمورد کانتینر نیز این شرایط صادق است با این تفاوت که ارزش کالای قاچاق باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار