رئیس برنامه و بودجه کشور گفت:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به اجرای طرح‌های زیرساختی در کشور حداقل ۵۱۸ کیلومتر در سال جاری به آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 24 June 2020

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از  آزادراه کنارگذر شرق اصفهان افزود: افزون بر این، شبکه ریلی کشور در قالب این طرح جامع گسترش پیدا کرده است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه خطوط ریلی در  مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد، اظهارداشت: خط ریلی اصفهان شیراز پیش از این راه‌انداری شد و امکان راه‌اندازی خطوط ریلی از اصفهان به یزد وجود دارد و حلقه مفقوده‌ای برای اتصال خط ریلی شیراز به یزد وجود داشت که ظرف سال جاری انجام خواهد شد.
رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: سال جاری یک سال پر رخداد در حوزه افتتاح طرح‌های زیر ساختی خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده است و سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی همه این طرح‌ها را به نمایندگی از دولت به عهده دارد.
وی با اشاره به بازدید از آزادراه شهید سردار سلیمانی شرق اصفهان، تصریح کرد: هدف از سفر به اصفهان بازدید از این آزادراه و پشتیبانی مالی از تکمیل این طرح است که حلقه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب کشور خواهد بود و در اصفهان راه‌اندازی این آزاد راه می‌تواند ترافیک را از مسیر شمال به جنوب به این سمت منتقل کند.
نوبخت اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز از شیراز تا ایزدخواست بازدید صورت گرفت، پیش بینی می‌شود این آزاد راه تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه قرار است دولت هزار میلیارد ریال برای این بخش از طرح پرداخت کند، افزود: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال و قرار است طی روزهای آینده ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر به طرح تزریق شود و لذا با حضور وزیر راه و شهرسازی آخرین بازدیدها صورت گرفت.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: بر اساس برآورد مسوولان، طرح طی ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد و امیدواریم  وعده بعدی ما افتتاح طرح با حضور جمعی از مسوولان دست‌اندر کار طرح باشد.
نوبخت اظهارداشت: همچنین فردا ساخت ۲ هزار واحد روستایی ویژه افراد کم درآمد آغاز خواهد شد که کمتر از یک سال آماده خواهد شد و هفته‌های پیش نیز شاهد بهره‌برداری از پنج هزار واحد در خراسان جنوبی یا واحدهایی که در خاش بودیم.
وی ادامه داد: موافقت‌نامه ساخت ۲ هزار واحد روستایی فردا در شورای برنامه و توسعه استان توسط استاندار و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین ساخت یک هزار واحد مسکونی ویژه افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از روز جمعه در اصفهان آغاز می‌شود که ظرف مدت یک سال بهره برداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار