مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سلامت آب شرب اصفهان کاملا مورد تایید است و بحث انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب شرب منتفی است.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 24 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان، فهیمه امیری در مورد اینکه انتقال ویروس آیا از طریق سیستم آب و فاضلاب استان امکان پذیر است توضیح داد: هنگامی که آب مراحل تصفیه را می گذراند با میزان کلری که وارد می شود این ویروس به صورت کامل از بین می رود.

امیری تاکید کرد: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت در تمام استان ها میزان کلر افززایش یافته که این موضوع در استان اصفهان نیز رعایت می شود و در حال حاضر میزان کلر موجود در آٱب شرب استان بر روی عدد 8/0تنظیم شده و از این لحاظ می توانیم به شهروندان اطمینان خاطر دهیم.

در ادامه وی عنوان کرد: کیفیت آب شرب شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان توسط ۲۱ آزمایشگاه میکروبی ۴ آزمایشگاه شیمیایی و ۲ آزمایشگاه بیولوژیک از نظر آلاینده ها شبانه روزی مورد پایش قرار میگیرد .

وی عنوان کرد: واحد کنترل کیفی آبفا اصفهان از لحاظ نیرو متخصص در کشور جز بهترین هاست و ۶۰ نیرو متخصص در سطح استان در این بخش فعالیت دارند .

مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه روزانه ۲ هزار کلرسنجی در استان اصفهان انجام میشود اظهار کرد: دورترین نقاط استان اصفهان آب شرب مورد سنجش قرار داده میشود همچنین یک ازمایشگاه سیار کنترل کیفیت داریم  و این در حالی است که به صورت روزانه فلزات سنگین در اب مورد سنجش قرار گرفته میشود.

امیری اذعان کرد: به لحاظ کمبود آب مجبور شدیم چند چاه را به مدار آب شرب وارد کنیم به همین دلیل طعم آب تعییر کرده ولی این موضوع مبنی بر الوده بودن آب نیست، اگر حتی یک آیتم مورد سنجش آب چاه ها مشکلی را نشان دهد چاه از مدار خارج میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار