مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است، گفت: تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار نشود در تامین آب شرب دچار مشکل هستیم اما پیش بینی می شود این بخشی از این طرح، سال آینده وارد مدار شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 24 June 2020

هاشم امینی به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق، اظهار کرد: علیرغم خشکسالی در استان اصفهان با اطلاع رسانی دقیق به مردم تنش‌های اجتماعی سنگین در موضوع آب نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکی از اقداماتی بود که در اواخر سال ۹۸ انجام شد عنوان کرد: با این ادغام ۶۴ شرکت در حوزه شهری و ۳۰ شرکت روستایی در حوزه آب و فاضلاب ادغام شدند که با این کار هزینه‌های دولت را کاهش داد.

وی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های حوزه آب در کاهش مهاجرت روستاییان مؤثر است و در سال ۹۹ انتظار داریم رویکرد بودجه‌ها روستا محور شود و با یک برنامه جهادی سطح خدمات به روستاها را برابر شهرها افزایش دهیم همچنین با نگاه حمایتی دولت به روستاها تعرفه‌های روستایی تغییری نکرده و مانند سال‌های قبل حساب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در پویش "الف ب ایران" هر هفته پروژه‌هایی در سطح استان افتتاح می‌شود که امسال بهره‌برداری از ۷ پروژه در قالب این طرح با ارزش ۷.۸ میلیارد تومان را داریم.

امینی اذعان کرد: بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان در خیابان‌هایی مانند نظر، میر، مشتاق، کمال اسماعیل و آبشار در چند سال گذشته با استفاده از اعتبارات فاینانس خارجی کشور چین انجام شد، فاز اول این پروژه با ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه احداث شبکه فاضلاب محلات پیرامونی شهر یکی دیگر از اقدامات این شرکت است، افزود: این طرح در محلات خیابان امام خمینی، کاوه و فرودگاه اجرایی شد، همچنین احداث شبکه فاضلاب محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت، شهید کشوری و چند روستای اطراف را در برنامه این شرکت مشخص شده است.

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در تابستان امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در شرایط شیوع کرونا به واسطه تاکید وزارت بهداشت در شستشوی دست‌ها با افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در استان روبه‌رو بودیم که با افزایش دوران پیک مصرف تابستان جمعاً افزایشی ۴۰ درصدی را خواهیم داشت که باید در حوزه مدیریت مصرف مردم توصیه‌های شرکت آب را جدی گرفته و علاوه بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی در کاهش مصرف تلاش کنند.

طرح مطالعاتی آبرسانی به روستاها در سال ۹۹ انجام می‌شود

امینی در خصوص راه‌اندازی واحد تولید آب ژاول در اسفند ۹۸ گفت: در ۲۲ اسفند ظرف مدت ۴۸ ساعت شرکت آب استان واحد تولید آب ژاول برای کمک به بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها را در استان راه اندازی کرد که این واحد روزانه هفت هزار لیتر تولید آب ژاول داشت.

امینی با اشاره به اینکه حفر ۱۷ حلقه چاه را در برنامه خود داریم، گفت: در موضوع پرت آب با ۱۶.۱ دهم درصد پرت آب در شهرهای استان مواجه هستیم که استان اصفهان اولین استان کشور است که در حوزه کاهش اّ بدون درآمد یا همان پرتی آب ورود کرده و روستاهای دارای بالای ۳۵ درصد پرت آب در اولویت برنامه اصلاح شبکه شرکت آب قرار دارند.

وی بیان داشت: در سال ۹۹ تصفیه خانه‌هایی که بوی بد آنها مردم را دچار مشکل کرده بازسازی می‌شوند، که از آن جمله تصفیه خانه شمال اصفهان، جنوب سمیرم، ورزنه و قهدریجان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: مصرف ماهانه آب هر خانوار در استان اصفهان ۱۱ متر مکعب و در کشور ۱۵ متر مکعب است در حالی که استاندارد میزان مصرف ۲۰ متر مکعب است، آمارها همراهی خوب مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب رانشان می‌دهد.

امینی اظهار کرد: در حوزه آب خاکستری تفاهم نامه‌ای را با سازمان نظام مهندسی استان منعقد شد همچنین با شهرداری اصفهان هم در جلسه‌ای مطرح شد که واحدهایی که برای پروانه ساخت و پایان کار مراجعه می‌کنند موضوع آب خاکستری جز الزامات ساخت ساختمان‌های مسکونی باشد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان با عنوان گلاب به سامانه آب شرب ما وارد نشود در مقاطع گرم سال همین کمبود آب را خواهیم داشت که امیدواریم در سال آینده بخشی از این سامانه به مدار تأمین آب استان بپیوندد.

صنایع بزرگ استان از پساب فاضلاب استفاده می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص مصرف آب صنایع استان، خاطرنشان کرد: صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه، ذوب آهن، نیروگاه یا پالایشگاه اصفهان از پساب برای تأمین آب واحد خود استفاده می‌کنند و به جای استفاده از آب تازه، فاضلاب شهرهای شاهین شهر، درچه، نجف آباد، فولادشهر را خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فاضلاب شهر چادگان پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است، گفت: این فاضلاب تا دو سال آینده احداث می‌شود همچنین تصفیه خانه بابا شیخ علی با سیستمی پیشرفته و با سیستم ازن کلر فعالیت می‌کند که نگرانی در این خصوص فعالیت این تصفیه خانه نداریم.

امینی افزود: بسته شدن زاینده رود آب چاه‌های فلمن را تحت تأثیر قرار می‌دهد که برای این موضوع ظرفیت انتقال آب از تونل اشترجان را افزایش می‌دهیم و شرکت آب و فاضلاب استان با وجود کمبودهای بسیار در آب شرب، تلاشی صد در صدی برای تأمین آب دارد.

وی در خصوص فاضلاب بیمارستان چمران گفت: در مورد فاضلاب بیمارستان‌ها تاکید داریم با دستگاهی که بار آلودگی را کاهش می‌دهد مرحله پیش تصفیه انجام شود که در مورد بیمارستان چمران هم این موضوع را مدنظر داشتیم که مدیران محیط زیست هم سخت گیری هایی برای این بیمارستان قائل شدند چرا که ورود فاضلاب به رودخانه غیرقانونی است و باید فاضلاب قبل از ورود به آب رودخانه تصفیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار