نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در بحران اقتصادی قرار داریم و مجبوریم با حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 24 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه چهارم تیر، در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت آذربایان شرقی، گفت: بعد از ورود به عرصه نمایندگی، دو قانون را پیگیری کردیم که یکی از آن‌ها، قانون ۱۰ درصد خالص هدفمندی بود که از طریق کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس برای این مورد تلاش زیادی انجام شد.

وی افزود: ۱۰ درصد خالص هدفمندی در آن زمان چیزی در حدود پنج هزار میلیارد تومان می‌شد و زمانی که در وزارت حضور داشتیم کل اعتبارات مجموعه بهداشت و درمان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه دولت وقت و تیمشان مخالف این موضوع بودند، افزود: ما با تلاشی که انجام دادیم، این طرح را تصویب کردیم و شورای محترم نگهبان نیز تایید کرد و با این طرح دست سیستم درمان را تا مقدار زیادی باز شد؛ چرا که این ۱۰ درصد مخصوص افراد محروم و بی‌بضاعت و بیماری‌های صعب‌العلاج بود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بعدی تصویب یک درصد ارزش افزوده بود؛ یک درصد ارزش افزوده در آن زمان چیزی در حدود چهار هزار میلیارد تومان می‌شد که درحال حاضر این مقدار به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش است. این موضوع نیز پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان بود که لازم است از دولت آقای روحانی و شخص آقای نوبخت تشکر کنم که علی‌رغم همه هزینه‌ها این موضوع را قبول کردند.

وی در خصوص بحث پرداخت هزینه بیمه‌ها نیز اظهار کرد: در گذشته برای هزینه بیمه، مبلغ دو هزار تومان تعیین شده بود و افراد فقیر و متمکن این مبلغ به طور یکسان را پرداخت می‌کردند، اما این رقم را به عنوان درصدی از حقوق پایه انتخاب کرده و این طرح را بعد از کش و قوس فراوان بسیار تصویب کردیم، چراکه پول‌دار‌ها مخالف این موضوع بودند و با این درصد از حقوق، کل اعتبارات بیمه خدمات درمانی بالا رفت.

پزشکیان با بیان اینکه جی‌دی‌پی درمان در کشورمان حدود هفت درصد است، خاطرنشان کرد: این مقدار برای یک کشور درحال توسعه بسیار بالاتر است از آنچه که باید باشد. باید این هفت درصد را به‌خوبی مدیریت کنیم و بحث‌هایی که در خصوص پزشک خانواده، سطح‌بندی و ... وجود دارد و بار‌ها گفته‌ایم که نباید خارج از سطح‌بندی پرداخت شود.

وی تاکید کرد:حتی در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد که هیچ‌کس حق ندارد خارج سطح‌بندی پول دهد. اما بیمه‌ها و بعضی سازمان‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند و خارج از سطح‌بندی پول می‌دهند که این خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: بار‌ها گفته‌ام اگر قانون را رعایت کنیم، عادل خواهیم بود و می‌توانیم خدمات را به تمامی مردم به طور یکسان ارائه دهیم.

گفتنی است، صبح امروز ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و در هفت طبقه و با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار