معاون راهداری اداره کل راهداری اصفهان گفت: ۵۰ درصد تصادفات اصفهان در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها رخ می دهد.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 24 June 2020

فرزاد دادخواه با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های کشور با دارا بودن راه‌های ترانزیتی به عنوان چهارراه ترانزیتی کشور و همسایگی با ۹ استان، شرایط خاص و ویژه‌ای در حمل و نقل جاده‌ای، حمل بار و جابجایی مسافر دارد، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد در این استان، طولانی بودن و وسعت استان از شرق به غرب و شمال به جنوب، همچنین ترافیک‌های سنگین به خصوص مبادی ورودی شهرها و مقاطع که موجب افزایش نقاط پرتصادف در استان شده، حساسیت در جهت رفع نقاط پر تصادف را بالا برده است.

حجم بالای تردد در استان موجب وقوع حوادث رانندگی است

وی ادامه داد: وجود مناطق گردشگری و تفرجگاهی متعدد در استان اصفهان باعث به وجود آمدن حجم بالای تردد در راه‌ها شده است که در کنار آن افزایش روزافزون تعداد خودروها، تعداد رانندگانی که گواهینامه جدید دریافت می‌کنند، تعداد موتورسیکلت‌ها، ادوات کشاورزی، عبور عابران پیاده از سطح راه‌ها و....، موجب وقوع تصادف و حوادث رانندگی می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته بر اساس فرمول ارائه شده از سوی سازمان راهداری، ۱۰۹ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف در استان اصفهان شناسایی شد که پس از قرارگیری در میانگین شاخص‌های کشوری، ۶۷ نقطه در استان به عنوان نقاط پر تصادف مصوب در کشور، اعلام شد که در جهت رفع آن‌ها با استفاده از نیروهای انسانی و ماشین آلات تمام تلاشمان را به کار گرفتیم.

هزینه‌های میلیاردی رفع نقاط پر تصادف در تقاطع‌های غیر همسطح

دادخواه با بیان اینکه نقاط پر تصادف متفاوت بوده و برخی از آن‌ها با هزینه‌های کم به صورت زودبازده قابل انجام است و رفع شد، تصریح کرد: هزینه رفع مشکل برخی از نقاط پر تصادف بسیار بالا است که همچنان پیگیر تأمین اعتبارات آن هستیم. به طور مثال تقاطع‌های غیر همسطح ۱۰ یا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند البته سعی کرده‌ایم برای حل مشکل این نقاط نیز آنچه که از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: طی اقدام بسیار خوبی که در استان انجام شد با بهره‌گیری از ماشین آلات، امکانات و پرسنل مجرب راهداری، بدون اتکا به بخش خصوصی، عملیات تراشه‌بری با هدف افزایش دید در قوس، رفع موانع، عملیات خاکی شامل خاکریزی، خاکبرداری در نقاط پر تصادف و سایر اقداماتی که نیاز به استفاده از ماشین آلات بود با ماشین آلات اداره انجام شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید کرد: ۹ نقطه دیگر را نیز به ۱۰۹ نقطه شناسایی شده اضافه کردیم و عملیات خاکی جمعاً ۱۱۸ نقطه پر تصادف در استان به اتمام رسید و در حال حاضر نقطه پر تصادفی که برای رفع آن نیاز به دستگاه بولدوزر یا بیل مکانیکی باشد وجود ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار