کد خبر: ۸۶۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 25 June 2020
تابناک/معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت عسل در استان گیلان و پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید عسل در این استان خبر داد.
کام زنبورداران گیلانی شیرین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت علی اکبر نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت زنبورعسل در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان چهار هزار و ۷۷۵ زنبوردار وجود دارد که این افراد از امروز کار برداشت عسل را در ۳۳۴ هزار و ۶۰۰ کندو آغاز کردند.

وی از پیش‌بینی افرایش برداشت زنبورعسل در استان گیلان خبر داد و افزود: امسال شرایط آب و هوایی در استان گیلان به‌ویژه در فصل بهار و همچنین تنوع گیاهان شهدزا بسیار خوب بوده و پیش‌بینی این است امسال برداشت عسل به ۱۰ درصد افزایش به چهار هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه بسیاری از زنبورداران پس از برداشت محصول خود به استان‌های دیگر سفر می‌کنند، تصریح کرد: رودسر، ماسال، سیاهکل، رودبار و مناطق کوهستانی سبلان از مهم‌ترین مناطقی است که زنبورداران پس از برداشت عسل و کندو به آن سفر می‌کنند.

اکبرنژاد لازمه برداشت مناسب عسل در فصل تابستان را متناسب با شرایط آب و هوایی دانست و گفت: هرساله برداشت عسل در فصل تابستان از نیمه شهریور آغاز و تا اوایل مهر ادامه دارد که در سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ تن عسل بهاره و دو هزار و ۳۰۰ تن عسل تابستانه در استان گیلان تولید و برداشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار