مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: طرح تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در مناطق حومه شهر همدان با قوت ادامه دارد و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.
کد خبر: ۸۶۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 25 June 2020
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: طرح تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در مناطق حومه شهر همدان با قوت ادامه دارد و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا؛ محمدعلی گلشن اظهار داشت: در ادامه اجرای این طرح ضمن شناسایی ۱۲ اقدام غیرقانونی در مناطق روستای چشین و ابرو در حاشیه شرقی شهر همدان، نسبت به تخریب و رفع تخلف اقدام شده است.

وی بیان کرد: عوامل این مدیریت به همراه نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و مسکن وشهرسازی با دریافت حکم دادستانی نسبت به تخریب ساخت وساز‌های غیرقانونی در این ۲ روستا اقدام کردند.

گلشن افزود: ساخت وساز‌های غیرقانونی در روستا‌های چشین و ابرو شامل تغییر کاربری، احداث بنا، دیوارکشی و سایر موارد منجر به آسیب رساندن به طبیعت بود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان یادآور شد: ساخت وساز‌های انجام شده نه تنها منجر به تخریب باغ‌ها و فضای سبز این ۲ روستا شده بلکه باعث تضییع حقوق بیت المال نیز شده بود.

وی اضافه کرد: هرگونه اقدام در ساخت و ساز باغ‌ها از قبیل: فنس کشی، کرت بندی، تراس بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزیی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه باغی نیاز به مجوز دارد و شهروندان باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.

گلشن با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ همدان آماده گزارش‌های مردمی از ساخت وساز‌های غیرمجاز است، گفت: هم اینک طرح گشت زنی پلیس ساختمان ویژه باغ‌های منطقه دره مرادبیک و سیلوار آغاز شده است و سامانه ۱۳۷ به صورت شبانه روز آماده دریافت هرگونه تخلف خواهد بود.

وی افزود: گشت‌های پلیس ساختمان ویژه باغ‌ها مجهز به دوربین و سیستم ردیاب GPS هستند و کنترل و نظارت به خوبی انجام می‌شود.

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ مورد ضبط وسایل ساخت و ساز و نیز صدور اخطاریه اقدام کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار