عملیات اجرایی طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یکهزار واحد برای مددجویان کمیته امداد، روز جمعه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر شهرستان شهرضا آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 26 June 2020

در قالب این طرح ، واحدهایی با ۶٠ متر مربع به خانوارهای کم درآمد و آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ارائه می‌شود.

مجموع منابع مورد نیاز برای سه هزار واحد مورد اشاره ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠٠ میلیارد ریال آن بصورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و یک هزار و٢٠٠ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد براساس دستورالعملهایی که در آینده اجرا خواهد شد و بقیه هزینه توسط واجدین شرایط بعنوان آورده، تامین خواهد شد.

وی همچنین از ۵۶ هزار و هشتصدمین واحد مسکونی اتمام یافته از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان اصفهان دیدن کرد.

روز گذشته تفاهم نامه این طرح با حضور معاون رییس جمهور، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار اصفهان در محل استانداری به امضا رسید.

نوبخت پیش از این برنامه از عملیات اجرایی دو تقاطع غیر همسطح در میدان بسیج (شهید سلیمانی)شهرضا واقع در محور مواصلاتی اصفهان - شیراز بازدید کرد.

عملیات احداث این پروژه از خرداد سال قبل آغاز شده بود و پیش بینی می‌شود با جذب اعتبار مورد نیاز دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

این ٢ تقاطع  به صورت غیرهمسطح یک تقاطع زیرگذر از شهرضا به سمت دهاقان و یک تقاطع روگذر از شهرضا به سمت مبارکه است و نقش ویژه ای در کاهش خطر تردد در محور اصلی و ترانزیتی اصفهان - شیراز ایفا خواهد کرد.

شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود ١۶٠ هزار نفر، ٢٣ روستا و ٢ شهر در ٧٠ کیلومتری جنوب استان قرار دارد. 
جمعیت روستایی ١١درصد از جمعیت کل این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار